BeFunky_The%20Snowman%20and%20The%20Snow

Epävirallisen joulukalenterin idea? Ks. Luukku 1: http://pappila.vuodatus.net/lue/2013/11/epavirallinen-joulukalenteri-luukku-1-kuuntele-ja-laula-joululauluja

Minä en kasva koskaan liian vanhaksi innostumaan joulukalentereista! Tänä vuonna minulla on 3. Partion kalenteri, jonka meidän partiolainen möi minulle, raaputusarpakalenteri ja muumi kalenteri, jonka piti alunperin olla tytön, mutta jonka vaihdoin sitten sellaiseen "lucky charms" kalenteriin... :D

Tyttö tosin valitti, että hänellä ei ole kuin yksi äidin luona ja yksi isällä. Lego Sar Wars-kalenterin hankkimisesta oli puhetta mutta tyttö sanoi itse, ettei sitä kannata nyt ostaa, odotetaan viikko, niin se on alennuksessa. Fiksu tyttö!

Tässä ensimmäisen joulukuun aamun saalis. Pinna meinasi palaa, kun en siitä partion kalenterista tahtonut millään löytää ykkösluukkua. Muumikalenterista sain... no, muumin ja arpakalenterista lähdin heti tavoittelemaan päävoittoa! 

BeFunky_IMG_7728.jpg-normal.jpg

Onneksi tähän ikään mennessä on jo oppinut sen verran malttia, etteivät kaikki suklaat ole syöty jo itsenäisyyspäivään mennessä. Ai niin, eihän mulla ole suklaakalenteria! :D

Viime vuosina olen halunnut pitää joulun sanomaa mukana kalentereissa. Pari joulua takaperin mulla oli sellainen triptyykkikalenteri, jossa luukun sisäkannessa oli aina joku jae Matteuksen tai Luukkaan evankeliumista luettavaksi ja luukussa aiheeseen liittyvä kuva. Viime vuonna Pietarin kasvatuksenseminaarin innostamana hankin Verikirkon mallisen (sairaan kalliin) kalenterin, jonka luukuista paljastui ikoneita. Molemmat kalenterit ovat tallessa, niin voin aukoa luukut uudestaan. Uutta uskonnollista kalenteria kun en onnistunut hankkimaan, sinne Stokkalle kun en ole päässyt ja perus Prismojen yms. valikoima on suunnattu lapsille, ei näin isoille lapsille kuitenkaan!

Mitä sinä sait ekasta luukusta?

xoxo,

minä