Ajattelin, että simpukoiden tarina olisi paras tapa avata tämä blogi, sillä se esittelee niin tämän blogin tarkoituksen, kotini kuin perheeni tarinankin.

"Pappila" ei suinkaan ole minulle kotina uusi. Olen asunut täällä 5 tai 6 vuotta. Pappila nimenä saattaa olla vähän hämäävä. Päätin vain nimetä blogissa kotini pappilaksi, sillä minä olen pappi ja minä asun täällä. Eikö se tee tästä pappilan? - Todellisuudessa kyse on 85,5 neliön kerrostaloasunnosta. Vaikka minulle koti ei ole uusi, jollekin toiselle se sitä on... Avioliittoni nimittäin ajautui eroon jokin aika sitten ja raskain mielin olin laittamassa asuntoa myyntiin, sillä yksin minulla ei missään nimessä olisi ollut varaa tätä pappilaa pyörittää... ei seurakunnan maksamalla karkkirahalla! Tapasin kuitenkin ihanan miehen, rakastuimme ja hän ilokseni ehdotti, että voisi ostaa eksäni osuuden asunnosta. Niin tämä kämppä sitten vaihtoi toista omistajaa ja joutui remonttiin! Uudelleensisustuksesta ajattelin siis tänne kirjoitella...

Mutta mennään siis ensimmäiseen asiaan. Päivää asuntokauppojen jälkeen poikaystävä... (avomies?)... lähti lomalle Dubaihin. Minä ja tyttäreni saimme aivan mahtavat tuliaiset ja niiden joukossa itse rannalta kerättyjä simpukoita:

BeFunky_IMG_0449.jpg-normal.jpg

Purkki, jossa nämä tulivat tosin haisi aivan eläimelliselle, mutta nyt, lilluttuaan viikon vedessä, simpukat eivät enää haise. On aika sijoittaa ne johonkin...

Ehkäpä tähän purkkiin, jonka muksun kanssa löysimme Ikean viereiseltä kirppikseltä hakiessamme poikaystävää lentokentältä?

BeFunky_IMG_0445.jpg-normal.jpg

Pulitin tästä Karhulan lasin keittiöpurkista 5 euroa, mikä oli varsin kohtuullista, sillä taisin edellisellä viikolla maksaa vastaavasta pytystä nelinkertaisen hinnan! Purkki oli hieman likainen, mutta puhdistui helposti tiskaamalla. Samalta kirppikseltä olisi saanut Riihimäen lasin vastaavia purkkeja, mutta kotkalaisena minulle on tärkeää, että nämä ovat nimenomaan Karhulan lasia.

Tästä jatketaan paremmalla ajalla... Sen voin kertoa, että tällä hetkellä pappila on kaaoksessa seinien maalamisesta johtuen. Mikään tavara ei ole oikealla paikallaan. Mutta ehkä se tästä...

xoxo,

Minä