Tiedättehän lastenvaatekutsut? Yleensä tuotteet ovat niin hintavia, että vaivautuneena tilaat yhdet sukat kohteliaisuudesta emäntää kohtaan (korvauksena kaikesta siitä kakusta, jonka aiot syödä esittelyn jälkeen), koska muuhun varasi eivät riitä. Silverjungle on minusta poikkeus tähän sääntöön. Vaatteet ovat verrattain edullisia muihin kotikutsuvaatteisiin verrattuna. Siksi olenkin innostunut tilaamaan ITSELLENI vaatteita näiltä kutsuilta. Nyt sai kuitenkin taaperokin osansa, kun tilasin hänelle uuden pipon ja kaulaliinan. Ja pitihän sitä tilatakin enemmän, kun tarjolla ei ollut ainoastaan ihania leivonnaisia vaan myös skumppaa. Minä kyllä olin ihan vaan kahvikekkereille menossa, mutta sitten minua hiukan ylipuhuttiin ja auto yöpyi kutsujen emännän pihapiirissä, kun tämä mamma innostui litkimään skumppaa.

Mutta tässä siis Silverjunglen pipo ja tuubikaulaliina:

1.jpg

Olen tavannut nyt kahtena aamuna bussissa (toinen autoista taas korjaamolla...#&/"#%) 4-vuotiaan Amandan. Amandan kaikki vaatteet ja rattaat ovat pinkkejä. Amanda kertoi, että pinkki on hänen lempivärinsä. Sitten hän kertoi, että meidän taapero on väärin puettu, koska sillä on poikienväriset vaatteet. Tyttöjen värejä ovat seuraavat: pinkki, vaaleanpunainen, tummanpunainen, punainen, roosa.... Ja sitten Amanda luetteli enemmän punaisen sävyjä, kuin minä osaisin nimetä.

Mietin tässä, että läpäisisikö tämä "puuteriroosa" Amandan tyttöväriseulan... Englanniksi se on lilac gray.  Amanda ei ole velä nähnyt tätä pipoa, pitää kysyä seuraavalla kerralla bussissa! Viimeksi taaperolla oli linja-automatkalla ihan tavallinen harmaa pipo, tämä pipo on myönnytys värikkäämpään suuntaan. Harmaan seassa on lilaa.

2.jpg

Minun lempivärini taitaa ainakin vaatetuksessa olla harmaa. Tajusin Amandaa katsellessa, että yhtälailla, kun hän oli päästä varpaisiin puettuna pinkkiin, meidän taapero oli harmaaseen. Ja taaperolla on harmaat rattaat. Ja taaperon äidillä harmaa takki. Me ollaan melko harmaita ihmisiä...

3.jpg

4.jpg

Taapero tuntuu ainakin itse pitävän pipostaan. Meidän photosession jälkeen hän riensi isin syliin kertomaan: "Minä olin lehtikasassa. Minun nätistä piposta otettiin kuva!"

5.jpg

Edellistä, harmaata, pipoa ulkoilutettiin eilen yhdessä isin kanssa tervaleppälehdossa. No, koska kaikki muutkin Starbox-bloggaajat ramppaavat siellä ruokkimassa oravia... Pitihän meidänkin. Hassua, että asuin ihan tervaleppälehdon vieressä vuosikaudet ja sitten tarvitsin tämän sysäyksen, että tajusin viedä taaperon sinne ruokkimaan oravia! Ostimme pussin pähkinöitä oraville viemisiksi...

6.jpg

Mutta tapasimme lehdossa ihanan mummun, joka opetti, että orava valitsee aina tammenterhon ennen pähkinää.

7.jpg

Hän antoi meillekin isot kouralliset terhoja, mikä oli sikälikin kiva, että nyt pähkinäallerginen isäntäkin uskalsi osallistua oravien ruokkimiseen. Sen verran kesyjä olivat, että kävivät jopa äkkinäisiä liikkeitä ja kiljumista harrastavalta taaperolta hakemassa ruokaa kädestä.

8.jpg

Onkohan korrektia julkaista tämä kuva, kun oravan värkit kuitenkin näkyvät siinä...?

9.jpg

Ihania otuksia kertakaikkiaan. ja olisi siellä ollut lintujenkin ystävälle katselemista... Mutta sinne mennessä muistakaa laittaa pipot päähän, ettei korvat palellu! Kirpeänraikasta syksyä kaikille!

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 6.2.2019 *