Siskoni valmistui Saksassa tradenomiksi reilu viikko sitten. Ihanat vanhempani bjuudasivat minut ja tyttäreni pällistelemään tätä ihmettä. Tässä tulee paljon kuvia mun perheestä. Ne eivät välttämättä kiinnosta ketään, ellet sitten ole pohtinut, minkälaiset vanhemmat ovat kasvatteneet näin kieroutuneen yksilön.

Pappilablogi tarjoaa: valmistujaiset Saksassa

1.jpg

Äidilläni oli lyödä jalkaan Minna Parikkaa valmistujaisiin. Olen niiiin kateellinen!

2.jpg

*  Taapero luotti JDL:n mekkoon ja Primarkista hankittuun pilottitakkiin, kenkiin ja mokkanahkalaukkuun.

3.jpg

^ Minä näytin superhomssuiselta ponchossani. Vihaan mun etutukkaa!

4.jpg

Juhlakalun kanssa mun teinikin suostui poseeraamaan

5.jpg

Siskokset <3 Oli hirween hyvä idea sprayata pää pinkiksi...

6.jpg

^ Saksassa tähän seremoniaan kuuluvat nuo jenkkileffoista tutut kaavut ja hatun heittäminen. Teini innostui sitten bombaamaan kuvia, kun ei muuten niihin suostu...

Oin kuvitellut, että koska siskoni opiskeli englanniksi, seremonia olisi englanniksi. Mitä vielä! Siskon luokka olikin ainoa englanniksi opiskellut ja puheet pidettiin etupäässä saksaksi. Kun tilaisuus kesti puolitoista tuntia, niin en jaksanut enää edes yrittää ymmärtää lukiosaksallani, mitä puheenpitäjät yrittivät sanoa, vaan kaivoin kännykän laukusta ja rankaisin Candy Crush Sagaa. Taapero ratkaisi ongelman tanssimalla pitkin juhlasalia. Siskon amerikkalainen professori piti englanniksi todella humoristisen ja hauskan puheen, siinä kohtaa minäkin siirryin pelaamisesta taas kuvaamiseen.

7.jpg

^ Kaukaa kännykkäkameralla napattu yhteiskuva siskon luokasta. Ai mikä kuvanlaatu!

Professoreilla oli tosi kummat kaavut. Siskon poikaystävä sanoi, että ne olivat suoraan Harry Potterista. Se olikin sopivaa, sillä teini luki koulun nimen "Mannheim Hochschule für Wirtschaft" muodossa "Mannheim Hochschule für Witchcraft". Terveisiä Tylypahkasta!

8.jpg

^ Siellä ne lentää...

Jossakin kohtaa mua rupesi harmittamaan se, että olen itse valmistunut ilman publiikkia. Hain vain todistuksen rehtorin kansliasta. Ihan omasta valinnasta. Siinä kohtaa eivät juhlallisuudet yhtään kiinnostaneet. Nyt ihmettelen kyllä miksi. Isännän kuitenkin pakotin osallistumaan omiin iltarientoihinsa valmistujaistilaisuuden jälkeen. (Isännän valmistujaisista täällä) Mulla ei ole hajuakaan, millainen publiikki teologisesta valmistuvilla on. No olihan mulla pappisvihkimys, jossa ei hitto vie ollut kasvissyjöille voileipäkakkua! Täällä sen sijaan oli tarjoilut kohdallaan. Saatoin ottaa pari lasia kuohuvaa... ja minifetasalaatteja ja syödä briet canapën päältä...

9.jpg10.jpg

^ Pääsin jopa teinin kanssa harvinaiseen äiti-tytär-valokuvaan, eikö olla nättejä?

11.jpg

^ Siinä sitten sisko ja ylpeät vanhemmat

12.jpg

^ ... ja poikaystävä

13.jpg

...ja tädin mussukat

14.jpg

^ Mitähän tässä yhteiskuvassa on mahdettu teinille sanoa?

15.jpg

^ Pitihän sitä kokeilla... minäkin olisin kuitenkin voinut olla tradenomi. Mulla on ennen yliopistoa vuosi suoritettuja talouden ja hallinnon opintoja Heliasta. Mutta se oli vahinko...

Valmistujaisten jälkeen käytiin vielä yhdessä syömässä meksikolaisessa ravintolassa (mun lempimättöä... ja minä söin kiltisti salaatin). Taapero puolestaan yritti saada vaarin syömään salaattia...

16.jpg

^ "Suu auki!"

17.jpg

^ Oon aina sanonut, että mun lapsi on nero. Tosin se on se toinen lapsi. :D

18.jpg

^ Pinkkiä sprayväriä irtosi vielä parin pesunkin jälkeen. Muun muassa, kun värjäsin hiukset mustaksi kotiin päästyä, pyyhkeeseen jäi pinkkiä, ei mustaa. Etutukka oli värjännyt otsan punaiseksi.

Jotta sellaiset valmistujaiset. Onnea siskolle vielä kerran! <3 (Nyt on pakko mainita, että kohta me ollaankin kilpasiskoja, kun toisistamme tietämättä olemme molemmat hakeneet opiskelemaan Game Designia Kouvolaan... pääsykokeissa nähdään!)

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 30.3.2019*