Täällä Starboxissa on viime aikoina esitelty taaperoiden huoneita. Ainakin Kirsikan kukkia-blogissa on ihania kuvia ison tytön huoneesta ja Valkoinen Paletti-blogista löytyy upeita inspiraatiokuvia. Ajattelin lisätä oman lusikkani soppaan ja esitellä vähän meidän taaperon huonetta...

Mulle "keskeneräisistä" huoneista kuvien laittaminen on iso kynnys, mutta kun eivät ne tällä vauhdilla näytä valmistuvankaan, niin antaa mennä nyt. Aiemmin olen yhdestä nurkasta tainnut kuvia laittaa (täältä löytyy). Totuuden nimissä huone ei ole edistynyt yhtään sen jälkeen. Tai no sen verran, että olen yhden valaisimen saanut vaihdettua.

Lähtöpiste oli se, että yläkerta oli jo valmiissa maalissa, kun muutimme taloon. Taaperon huoneen seinät olivat sinistä ja katot valkoista. Kelpaa, sopii minun värimaailmaani enemmän kuin hyvin. Pinterestissä olin iskenyt silmäni tähän kuvaan ja ilmoitin isännälle, että tällaisen haluaisin sitten taaperon huoneeseen. Ajattelin, että tämä olisi sellainen pojekti, että minä ensin säästäisin rahaa ja pyytäisin sitten puusepän paikalle ja hän piirtäisi ja valmistaisi sängyn ja kaapin. Mitä vielä! Isäntä laittoi saman tien hihat heilumaan! Teinin huoneessa oli väliseinä, jonka hän purkasi, ja rakensi siitä tulleesta laudasta ja teinin vanhasta sängynrungosta taaperolle sängyn ja kaapin.

1.jpg

Työn jälki ei tietysti ole mitään sinne päinkään, kun piiruntarkka mallikuva. Mutta se ei kuulkaas haittaa! Tästä itsetehdystä tulee sellainen Beach house-meininki, joka sopii tänne merenrannalle paremmin kuin hyvin! Ja kustannuksia tuli tasan maalista ja ruuveista!

Ompelin vaatekaapin verhot Ikean kankaasta ja siitä tulee vähän sellainen vintage-uimakoppifiilis.

2.jpg

3.jpg4.jpg

Listat tuosta sängyn reunasta edelleen puuttuvat. Puolitoista vuotta eivät siihen ole tehneet mitään muutosta...

Kävi sitten sellainen hassu juttu, että kun taaperolle oli tämä sänky/kaappiyhdistelmä rakennettu, teini kysyi, miksi taapero sai tuollaisen kivan sängyn. Hän haluaa myös! Ja niinpä isäntä joutui rakentamaan toisen. Nyt ei jätepuuta enää ollut, joten oli selvitettävä, mitä edelliset asukkaat olivat käyttäneet (ulkoverhoilulautaa!) ja hankittava sitä rakennustarpeiksi. Tuo ulkoverhoilulauta on muuten siitä v-mäinen, että varmaan yksikään lankku ei ole suora... mutta hei, beach house!

Ja sitten kävi sellainen toinen hassu juttu, että meillä kun on isännän kanssa tapana yhdessä katsoa Suomen kauneinta kotia - en tiedä miksi, isäntä kun ei lainkaan innostu sisustamisesta - niin eräässä jaksossa näkyi tutunnäköinen lastenhuone. Minä aloin kiljumaan: "Toi on se! Toi on se mun inspiraatiokuvan huone!" Mulla ei ollut aavistustakaan, että se oli suomalaisesta kodista! Ihana oli se koti muutenkin... Me nyt matkittiin, sori!

5.jpg

Tuolla tähtiarkun jemmoissa säilyvät kaikki isot muovilelut. Mun muovinsietokyky on nimittäin vähän samaa luokkaa mun väriensietokyvyn kanssa! :D

6.jpg

Tässä on nyt sitten se viimeisen puolen vuoden aikana aikaansaatu muutos:

7.jpg

Sain joululahjaksi lahjakortit Loviisan Aittaan ja PP's Decoreen. Ostin molemmilla Riviera Maison-valaisimia. Loviisan Aitasta tämän taaperon huoneeseen ja PP's Decoresta ison kattovalaisimen meidän makkariin. Mutta siitä lisää sitten, kun makkari on valmis... öh

8.jpg

Loput huoneesta te olette nähneetkin, jos olette blogia seuranneet. Mutta kertauksen vuoksi:

9.jpg

Ikean pöytäryhmä maalattuna valkoiseksi ja tuunattuna liitutaulutarralla ja sisustustekstillä

10.jpg

^ Pehmolelut puulaatikoissa ja Duplot arkussa

11.jpg

^ Taaperon kummi ompeli taaperolle ihanat keittiötekstiilit lahjaksi. Voidaanko laittaa essu ja keittiöpyyhe seuraavaan tilaukseen? :)

Taaperon etunimien alkukirjaimet ovat BAC, siis tuossa järjestyksessä. Ei hätää, osaan aakkoset! :D

12.jpg

13.jpg14.jpg

Seuraavassa nurkassa on mun vanhoja leluja. Greta Olivia-nukke ja mun nukketalo, joka on sittemmin vaihtanut pariin otteeseen väriä. Greta Olivia sai muuten pari viikkoa sitten parturoinnin. Taapero oli keksinyt leikata sekä itseltään, että nukkeraukalta hiuksia. Onneksi vahinko ei ollut suuren suuri. Muistan, että tuolla nukella ei juuri leikitty. Se kun maksoi yli tuhat markkaa....En tiedä, miksi äiti keksi mulle sen ostaa. Kun en ollut kovin tyttömäinen tyttökään. Ehkä juuri siksi. Toivoi muutosta. Karmea pettymys, kun tyttö keräilikin jääkiekkokortteja ja Star Wars-leluja, kiroili ja rikkoi farkkujen polvet alituiseen...

15.jpg

^ Tämä lapsi ei ainakaan pääse unohtamaan nimeään!

Pakko myöntää, että huone näyttää tältä vain kaksi sekuntia siivoamisen jälkeen, kunnes täystuho rientää paikalle...

16.jpg

^ Kaapissa säilytetään astioita ja leikkiruokia

17.jpg

* Ottaako rouva kahvia?

18.jpg

^ H&M:n liikennematto on parhaat päivänsä nähnyt...

Siitä se taas lähtee sotkeentumaan...

Mitäs tykkäätte meidän taaperon huoneesta? Itsehän rakastan sitä... ainakin siistinä.

 

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 30.3.2017 *