Näitä päivityksiä on nyt viimeaikoina "sadellut" kahden kuukauden takaisista messuista. (Mm. täällä, täällä, täällä ja täällä juttua messumatkastamme...)

Tämä olisi nyt jonkin sortin yleispäivitys messuista.

Messuilla on aina siis kourallinen näyttelijöitä jakamassa nimmareita. Nyt vedimme vähän lyhyen korren näyttelijöiden suhteen, sillä Jeremy Bullochin (Boba Fett, Star Wars) nimmari meillä jo oli, samoin Sean Astinin (Samwais Gamgee, Lord of the Rings). David Ramsey (John Diggle, Arrow) peruutti tulonsa juuri viime hetkillä minun suureksi harmikseni. Niinpä uuden nimmarin sain vain Arti Shah'lta (Maz Kanata motion double Star Wars episodi VII:ssa, ja Guardians of the Galaxyssa vastasi Rocketin liikkeistä). Toki mun Sean Astin-nimmarini oli omistettu mulle ja eksälle, joten piti kydä hakemassa uusi, kun isäntä ei jostain syystä suostu kehystämään seinälle eksälle ommattuja nimmareita... Kumma juttu! :D

Sean Astinin kanssa nappasimme selfienkin. Siitä riemusta sai pulittaa 150 kruunua ja olen hieman katkera siitä, että minä maksoin ja Sean nappasi teinin kainaloonsa! Olisin minäkin halunnut päästä halimaan...

1.jpg

Mutta joke's on him! Mulla on nimittäin hallussani yhteiskuva minusta ja Seanista myös 2000-luvun alkupuolelta. Hän on nuori ja komea siinä... ja minä olen samankokoinen, kuin Titanicin upottanut jäävuori. Toista meistä aika on kohdellut lempeämmin - minä nimittäin näytän todella paljon paremmalta nyt kuin 15 vuotta sitten ja Seaniin on ajan hammas purrut vähän ankarammin... :D

Messuilla on tottakai myös kaikenlaisia näytteilleasettajia myymässä tuotteitaan.

2.jpg3.jpg

4.jpg

Teini oli jossakin kohtaa elämäänsä suuren suuri My Little Pony-fani. Ponifaneja ja bronyjakin hellittiin messuilla.

5.jpg

Erityisesti mun mieltä lämmitti, että fanin luoma Fluffle Puff-hahmo oli saanut oman pehmolelunsa:

6.jpg

Kuunnelkaapa vaan tämä Fluffle Puffin Pink Fluffy Unicorns dancing on Rainbows-video, niin takaan, että olette saaneet korvamadon loppuviikoksi! Kaikkea sitä oppii teini-ikäisen äitinä! Minun nuoruudessani kuitenkin ponit näyttivät tältä:

7.jpg

Noita minulla oli jokunen ja alla olevia smurffihahmoja muistan myös joskus keräilleeni.

8.jpg

9.jpg

Miksi en ole missään törmännyt noihin Lord of the Rings-Legoihin??? Tahdon. Ylähyllyllä on myös melko vekkuleita karkkikulhoja... eivät vaan oikein sovi mun sisustukseen. Olisivat varmaan kyllä lastenkutsujen hitti!

10.jpg11.jpg12.jpg

^ Tuossapa olisi isännälle tuliaisia! Oli vaan vähän rajattu matkabudjetti...

Pieniä ostoksiakin teimme. Teini osti Attack on Titan-hupparin ystäväni Deanin kojusta. Dean järjestää Suomessa Hothcon nimistä scifitapahtumaa. Taapero puolestaan osti Rainbow Dash-käsinuken, jonka nimesi Pianoponiksi, joskus kulkee myös lyhyemmin nimellä Pia-poni. Meillä ei ole hajuakaan, miksi se on pianoponi. Ajattelimme teinin kanssa, että se voisi olla pieni poni, niin kuin my little pony, tiedättehän... mutta pianoponi on kuulemma iso. Olkoon, tämä on mysteeri, joka ei ehkä koskaan selviä!

13.jpg

^ Hintalapun tutkiskelua. Etukäteisjoululahjaksi isomummolta saatu seteli riitti hyvin.

Lisäksi taapero osti valomiekan, joka piti niin hurjaa ääntä koko ajan päällä ollessaan, että arvelin teinin katkaisevan sen, kun olisi riittävästi joutunut sitä kuuntelemaan. Sen sijaan se olikin taapero itse, joka sen katkaisi asettamalla valomiekan hotellihuoneen sänkyjen väliin niin, että toinen pää oli toisella ja toinen toisella sängyllä - ja sitten rojahtamalla miekan päälle. Vaikka valo ei enää noussut miekan kärkeen saakka, tätä aarretta raahattiin mukana pitkin Tukholmaa, kunnes se ilmeisesti unohtui terminaaliin...

14.jpg

Itselleni ostin megapäheät 3D-lasit, jotka maksoivat vain 50 kruunua. Selvisi sen halvan hinnan syykin, kun Rogue Onen ensinäytöksessä vedin lasit laukustani laittaakseni ne päähäni ja totesin, että niistä oli irronnut toinen linssi...

15.jpg

Isäntä sai tuliaisiksi Deadpool-hupun ja laivalta Tom of Finland Spicy Santa-kahvia. Hän oli nimittäin poikien kanssa pyöräretkellä Åressa ja minä sain tuliaiksi karkkipurkin, jossa oli Åre Winter Pride-sateenkaaritarra. Siinä piti sitten vähän kysellä, että niin missä te olittekaan?!! Ajattelin, että hän näin ollen nauttisi Tom of Finland-kahvista...

16.jpg

Oh, ja mitäs muuta siellä messuilla olikaan näytillä...? Ihmisten itse rakentamia droideja nyt ainakin:

17.jpg18.jpg19.jpg

^ "Help me Obi-wan Kenobi, you're my only hope!"

Ja muitakin hahmoreplikoita:

20.jpg21.jpg

Yleensä on joku leffoissa esiintynyt menopelikin, kuten Batmobiili tai DeLorean Paluu tulevaisuuteen-saagasta. Tämänkertaisesta minulla ei itse asiassa ole mitään hajua, että missä leffassa se on esiintynyt, mutta valkoinen Lamborghini on ollut unelma-autoni ihan ensimmäisestä etelänlomastani saakka. Italiassa ihastuin kyseisiin autoihin kahdeksanvuotiaana ja toin reissusta tuliaisiksi pikkuveljelleni ison metallisen Lambon, jonka ovet avautuivat ylöspäin, niin kuin tietysti asiaan kuuluu. Ja mitä teki pikkuveljeni? Hakkasi auton vasaralla paskaksi.

Mutta anyways, tässä tuleva autoni:

22.jpg23.jpg

Siinä kuulumisia viime vuoden messuilta... joulukuuta odotellessa. Säästän itselleni vähän lomaa joulukuuhun, jotta päästään tänäkin vuonna!

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 19.2.2019 *