Ennen maanantaita minulla oli takanani 12 päivän työputki ilman vapaita. Kesäkuun kaksi ensimmäistä päivää minulla oli vapaata, muttta silloinkin meillä laminoitiin konfirmaatio-ohjelmia, niin niitä ei lasketa. Tähän putkeen kuului yksi rippileiri konfirmaatioineen. Olin jo riparille lähtiessä hyvin väsynyt ja itkuinen, kun työpäivät venyivät järjestään kellon ympäri, enkä ehtinyt saamaan kaikkia leirivalmisteluja tehtyä. Mikä tarkoittaisi valvottuja öitä myös leirillä... Mutta jotenkin mystisesti tulin kyllä riparilta takaisin virkeämpänä kuin olin ollut sinne mennessäni!

Joka tapauksessa, kun maanantai koitti, olin vapaapäiväni ansainnut! Päätin unohtaa tekemättömistä töistä murehtimisen, enkä vastaisi työpuhelimeen vaikka se soisi. En lukisi edes sähköposteja. Olisin vaan. Tämä minun kesäpäiväni alkoi pilvisenä ja harmaana - mikä sopi minulle oikein hyvin, sillä lääkekuurini takia en saa seuraavaan 3 viikkoon olla auringossa. Että sori vaan, itsekkäästi toivon, että aurinko pysyy piilossa seuraavat viikot. Alkakoon paistamaan vasta sen jälkeen!

Aamu alkoi laskujenmaksulla ja oli ikävä huomata lomarahojen katoavan, kun siirsin poikaystävän tilille Mersun avainten vaihtoa varten rahat. Etukäteisselvityksen mukaan uusi avan maksaa 460 tai 470 euroa. Todella toivon, etten olisi hukannut niitä lentokentällä! Samalla reissulla kävimme hakemassa rullan liitutaulutarraa K-raudasta. Sieltä saa tarraa 45x200cm paloissa. Minun tarkoitukseni oli liimata tarra Ikean Lätt-lastenpöydän pintaan. 45cm kuulosti aika kapealta, joten oli pakko googlettaa pöydän mitat -  Leveys: 48cm! Hetken paniikin jälkeen hoksasin, että pöytälevyn ympärillä on reunat, jotka veisivät ainakin sen kolme senttiä. Jes, ei tarvitsisi lähteä metsästämään 90-senttistä rullaa!

Samalla reissulla piti hakea myös maalia W&M Centeristä Karhulasta mutta siellä olikin lappu luukulla, että palataan asiaan juhannuksen jälkeen. Pöydän tuunaus on siis vielä kesken mutta liitutaulupinnan se jo sai. En ole varma, kumpi lapsista innostui enemmän!

bf7.jpg

K-raudasta ei pitänyt lähteä mukaan muuta kuin tuo tarrarulla (7,9€) mutta kas kummaa, sieltä löytyi ratkaisu lastenhuoneen säilytyspulmaan. Olen ollut aikeissa ostaa Ikean Byholma-arkun taaperon isoille muovisille leluille jemmaksi. Se olisi kustantanut 69 euroa.  Löysin kuitenkin mielestäni jopa kivemman arkun K-raudan sisustuspuolelta 20 euroa halvemmalla.

Pehmoleluille ja puuleluille on ollut omat laatikkonsa mutta muovileluja ei ole saanut jemmaan mihinkään leikin jälkeen. Tässä siis uusi säilytysratkaisu - I'm loving it!

kori.jpg

Samalla mukaan tarttui myös lääkerasia (23,9€). Minun on jo pidemmän aikaa pitänyt hankkia lääkkeille oma säilytyspaikka, sillä hylly, jossa niitä tähän asti on säilytetty on paisunut paisumistaan ja siellä on ollut poikaystävän omituisia allergialääkkeitä, kipulääkkeitä jne. Itse olen pärjännyt thyroxinilla ja panadolilla. Mutta nyt kun minulle borrelioosin takia määrättiin keko lääkkeitä, ei ollut enää mitään toivoa saada niitä mahtumaan kaappiin. Olin ajatellut odottaa, kunnes löydän täydellisen lääkelaatikon, mutta nyt oli vaan tyydyttävä siihen, mikä tulee vastaan:

rasia.jpg

Ostin siltä reissulta myös mansikoita ja kirsikoita. olin kateellisena viikon seurannut vierestä, kun muut söivät leirillä Pappilan hätävaraa, täytekakkua ja ties mitä. Oli selvää, että kotiin päästyäni tekisin herkuista vähempihiilarisen version!

bf1.jpg

Niinpä tein saman kakkupohjan kuin Piña Colada-kakkuun- paitsi kaksinkertaisena (ei tahtonut paistua). ladoin palasia siitä, mansikoita, kirsikoita ja vaaleanpunaiseksi värjättyä rahka-kermavaahtoseosta kerroksisksi kulhoon.

bf2.jpg

Päälle vielä kermavaahtoa, kirsikoita ja kookoshiutaleita ja herkku oli valmis nautittavaksi.

bf6.jpg

Totesin kyllä, että herkku oli parempaa, kun se oli vetäytynyt jääkaapissa jonkun aikaa. Nams!

Leivonta-apuri tallentui kameralle.

bf3.jpg

Luin facebookista, että hyvä äiti antaa lapsen nuolla vispilät. Ja erinomainen äiti sammuttaa vatkaimen ensin. Olen vissiin ihan A-luokkaa! :D

bf4.jpg

bf5.jpg

Koska taaperon mekko sotkeutui herkutellessa, menimme mekko-ostoksille. Melkein kaikki taaperon mekot nimittäin näyttävät  jääneen pieneksi. En tiedä, miten näin on päässyt käymään! Jossakin vaiheessa ostin pelkkiä mekkoja ja nyt niitä ei muka ole ollenkaan - tilanne oli korjattava.

Kappahlin Newbie-vaatteiden koot loppuvat ikävästi kesken ja loikkaus niistä kaikenmaailman kissakuvioisiin collegeihin, joita taaperon kokoisille siellä olisi ollut tarjolla, on melkoinen. Henkkamaukalta sitten tyhjensin mekkorekit. Siellä on niitä alle viiden euron kesämekkoja...

bf10.jpg

Tämä raidallinen oli niitä 4,9€-mekkoja.

bf11.jpg

bf12.jpg

bf13.jpg

Niinkuin nämäkin.

bf19.jpg

Sitten oli 7 euron alemekkoja.

bf8.jpg

bf9.jpg

bf18.jpg

bf20.jpg

Olen ihan rakastunut tämän mekon selkään...

bf21.jpg

bf22.jpg

bf23.jpg

Aina pitää olla yksi merimiesmekko varastossa. Edellinen on juuri jäänyt pieneksi.

bf24.jpg

bf25.jpg

Mutta kaikista kaikkein kaunein mekko oli mielestäni tämä, jolle kuvat eivät tee oikeutta:

bf14.jpg

Ulkokuvat on otettu kauniissa Sapokan puistossa. Oli siellä muutakin kanista, kuin meidän taapero...

bf15.jpg

bf16.jpg

bf17.jpg

Aaah, se on kesä nyt!

xoxo,

minä