Tässä tulee surullisen kuuluisa kertomus reissusta kastamaan ystäväni lasta. Minulla on raskausaikana ollut taipumus migreeniin. No eräänä sunnuntaina minulla oli kunnia päästä kastamaan hyvän ystäväni poikaa Hämeenlinnaan/Janakkalaan/Tervakoskelle... en oikein hahmota tätä nyt maantieteellisesti. No anyways... Lähdin ajoissa matkaan, koska tykkään olla ajoissa. Niinpä kun minun piti olla ennen yhtä paikalla ja navigaattorin mukaan ajoaika oli vähän reilu kaksi tuntia, lähdin jo yhdeksältä kotoa. Arvelin tarvitsevani pari pissataukoa, rakko kun on ollut lujilla raskauden aikana. No migreenin olin unohtanut laskea yhtälöön! Pyhtään kohdalla päässä alkoi tykyttää, onneksi autosta löytyi poikaystävän aurinkolaseja, joten pystyin jatkamaan matkaa, vaikkakin päänsärky pikkuhiljaa yltyi... Minähän jouduin aiemmin migreenin aiheuttaman rajun oksentelun takia yöksi tiputukseen ja varsin äkkiä tämäkin migreeni johti pahoinvointiin. Mitään lääkkeitähän minulla ei ollut mukana, joten yritin lääkitä itseäni etelä-Suomen huoltoasema tournéella juomalla kahvia ja kolaa, syömällä suolaista ja suklaata. Pysähdyksiä tuli niin monta, että lopulta olin juhlapaikalla ehkä juuri tasan yhdeltä. Mutta kun kaste- ja kummitodistukset piti vielä täyttää, kaste kyllä hieman myöhästyi! Todella noloa!

No anyways, kasteen jälkeen sain juhlapaikalta Luojan kiitos Panadol Novumia. Istuttuani kahvittelemassa aikani ja auringon laskettua jonkin verran, olo oli taas siedettävä.

Siinä jutustellessa tulin sanoneeksi, että minun oli tarkoitus paluumatkalla mennä Ikean kautta ostamaan vauvalle vaatekaappi mutta että sitten olin lukenut netistä, että pakkauksen paino oli 75 kiloa. Enhän minä yksin tai kaksinkaan saisi sellaisia nostella! että väliin jäisi... Silloin ystäväni sanoi, että sitä varten siellä lastauslaiturilla on nappi, jota painamalla isot miehet tulevat paikalle ja pakkaavat koko auton, käy ihmeessä!

Ja minähän kävin... eikä shoppailu jäänyt tähän vaatekaappiin! :D

BeFunky_DSCF7218.jpg-normal.jpg

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40208022/

Alkuperäisessä kaapissa on melko tylsät vetimet. Olisin halunnut siihen nämä tähtikuvioiset vetimet Tamburiinista mutta juuri tuo haluamani kuvio oli loppu...

nupit-normal.jpg

(Kuva taas kaapattu) Ehkä käyn nuo vielä hakemassa, kun niitä tulee lisää. Toistaiseksi päädyin seuraavaksi parhaaseen vaihtoehtoon, jota kyseisellä kaupalla oli tarjota! :)

BeFunky_DSCF7222.jpg-normal.jpg

Aikanaan Indiskasta ostettu likainen karttapallo pääsi kaapin päälle:

BeFunky_DSCF7224.jpg-normal.jpg

No mitäs muuta Ikeasta tarttui mukaan? Muun muassa tämä hoitopöytä koreineen ja lampunjalka:

BeFunky_DSCF7226.jpg-normal.jpg

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30224659/

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00159014/

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00192400/#/40192403

Varjostin puolestaan tarttui mukaan yhdeltä niistä lukuisista ABC-asemista, joilla pysähdyin. Olen selaillut Pinterestissä vauvanhuoneita oikein urakalla ja monen huoneen seinässä on ollut teksti: "Always kiss me good night". Kun näin varjostimen, se oli pakko-ostos. Hintaa 14€. Very pinteresting...

BeFunky_DSCF7228.jpg-normal.jpg

Taustalla näkyvä laiva on muuten poikaystävän. Sopii kivasti tuohon, mutta nyt alkaa näyttää vähän poikamaiselta tämä huone, eikö?

Maxia odotellessa,

xoxo,

minä