1.9. on meidän vuosipäivä. Tänä vuonna siihen tuli tuplajuhla, kun mies sai myös ylennyksen yliluutnantiksi samana päivänä.

Päätimme juhlia vuosipäivää kotona ja mies lupasi laittaa ruokaa. Minä sanoin hoitavani jälkkärin.

Illan menu oli kermaperunoita ja coleslaw'ta, nyhtöpossua miehelle ja minulle quorn-fileitä. Siis mitä minä oikein söisin??? En ollut moisesta kuullutkaan! En tiedä, mistä poikaystävä keksi quornin mutta kyse on siis sieniproteiinista valmistetusta tuotteesta, joka mainostaa olevansa koostumukseltaan ja maultaan kanantapainen. Se sisältää siis paljon proteiinia ja hyvin vähän hiilihydraatteja eli karppauspäivinäkin se olisi oivallinen ruokavalinta minulle.

Aluksi en ollut ihan varma, pidinkö quornista. Koostumus vaatii vähän totuttelua, kun on mussuttanut pelkkiä kasviksia vuosikymmeniä. (En ole juurikaan harrastanut tofua tai soijaa) Päätin kuitenkin pitää mausta... tai siis makuahan saa hyvin pitkälti muuteltua mausteilla. Ja seuraavana päivänä uudelleen lämmitettynä fileet maistuivat vielä paremmalta, kun olivat imeneet makua kunnolla sisäänsä. Tämän jälkeen olen pari kertaa ostanut ja valmistanut quornia kuutioina. Sitä saa ilmeisesti myös nuggetteina, pihveinä ja rouheena. Tuleepa nyt sitten vaihtelua kananmunalle...

BeFunky_045.jpg.jpg

Harmillisesti ylivalottui mun annos mutta on siinä kermaperunoita ja coleslaw'takin. Äijä tekee sikahyvää coleslaw'ta! Yritin olla fiini ja kulturelli ja juoda viiniä ruoan kanssa mutta ei siitä oikein tullut mitään. Minä en ole viinin ystävä. Paitsi skumpan. Siinä on kuplia. :D

Mutta jälkkäriin... Ylennyskakku:

BeFunky_IMG_2209.jpg.jpg

 (Huom. viini on vaihtunut Pepsi Maxiin) Olisin tahtonut tehdä telat salmiakkiremmistä mutta sitä ei enää saakaan Makuunista, Prismasta eikä Robinhoodista. Jouduin purkamaan lakukiekkoja saadakseni lakunarua.

Poikaystävä viettää niin paljon aikaa tankkipelin ääressä, etä ajattelin tämän olevan sopiva kakku.

Pum! Pum! Paljon on ehtinyt kahdessa vuodessa tapahtumaan rytinällä ja ihanaa on ollut, vaikka joskus ollaan sotajalallakin oltu. Toivottavasti näitä yhteisiä vuosia tulee vielä paljon lisää!

xoxo,

minä