Tilipäivä. Mikä ihana tekosyy.

No laskut toki veivät isoimman osan siitä riemusta. Nyt kun olen taas seurakunnan palkkalistoilla, pystyn maksamaan meidän vastikkeen. Äippälomalla se oli poikaystävän heiniä. 

Mutta mutta... Olin kuullut, että Helsingissä on Granit-niminen liike, joka oli pakko käydä katsastamassa. Niinpä otin teinin mukaan ja vein vauvan kummilleen hoitoon. Keksittiin sitten, että pyydetään teinin kummi lounaalle ja olikin tosi mukavaa nähdä pitkästä aikaa! Kamera oli reissussa mukana siksi, että voidaan ottaa tytöstä ja kummista kuvia mutta arvatkaapa vaan, muistinko sitä taas lounaalla?

Kameralle tallentui sitten vain Granitin käynti. Ensin tieysti käytiin Tigerissa ostamassa halpoja joululahjoja.

Löydettiin kadulta peili?

BeFunky_002.jpg.jpg

^ Minä oon tuo vasemman puoleinen.

Kävimme myös White on Whitessa, joka mainostaa nettisivuillaan, että heiltä löytyy Suomen suurin valikoima Riviera Maisonia. Odotukset olivat siis korkealla mutta mun on pakko sanoa, että petyin vähän. Minusta Loviisan aitta ja meidän oma PP's Decore ovat paljon innostavampia paikkoja!

BeFunky_006.jpg.jpg

Olisi kai tuolla sitten huonekaluja ollut enemmän mutta kun ei minulla niitä ole varaa katsella... :D

Lopulta siis itse Granitiin. Olin etukäteen ihastellut tuotteita ruotsalaisilta nettisivuilta http://www.granit.com/. Yksi juttu, johon olen ehdottoman ihastunut, on tämä tiipii:

BeFunky_009.jpg.jpg

Tahtoisin sen niin Bean huoneeseen. Muutama tyyny sisään ja lukulamppu - ja siinä olisi ihana lukunurkkaus. 119 euron hinta kuitenkin pidätteli minua toistaiseksi. Jos saadaan asunto myytyä ja päästään muuttamaan isompaan, ryntään kyllä heti ostamaan tämän! Periaatteessahan tuollaisen tekisi helposti, jos osaisi vähän ommella. Muutama harjanvarsi pystyyn ja leikkaisi ja ompelisi kankaan niiden ympärille... Mutta kun minä en osaa!

Minä ostin vain pari metallilaatikkoa ja muutaman pienen joululahjan mutta siellä olisi ollut tosi kivoja valaisimia.

BeFunky_010.jpg.jpg

Nuo eivät siis olleet ainoat, jotka iskivät silmääni mutta muut eivät jostain syystä tallentuneet kameralle vaikka luulin niitäkin räpsineeni.

Harmittamaan jäi, etten ostanut tähtianiksia...

BeFunky_008.jpg.jpg

Luulin muuten, että nuo keskimmäiset ovat pistaaseja mutta siinähän lukee kardemumma. 

Olen totaalisen rakastunut H&M:n pellavatuotteisiin. Kävimme teinin kanssa myös H&M Homessa ja sieltä tarttui mukaan pari jumppapussia.BeFunky_045.jpg.jpg

Toisessa voi säilöä päiväsaikaan Bean yöpukua ja toisen ostin kylppäriin teinin hiuspatukoille - siis sellaisille vaahtomuovipötkylöille, joilla laitetaan kiharat. Keskustassa oli vain tätä tummanharmaata ja valkoista mallia. Itäkeskuksesta olisi löytynyt ihana siniharmaakin mutta silloin olin jo ostanut nämä. En tajunnut, että föönin ja suoristusraudanhan olisi myös voinut tallettaa säkkiin. ne kun näyttävät niin rumalta tuolla kylppärin laatikossa, kun sieltä sojottaa johtoja sinne tänne...

He-hei, joulu onkin jo käynnissä. Osa joululahjoista on jo paketissaan lauantain jäljiltä ja nyt kuuntelen joululauluja ja bloggaan...

Ihanaa joulunodotusta Sinullekin!

xoxo,

minä