BeFunky_timpankuvat.jpg-normal.jpg

Epävirallisen joulukalenterin idea? Ks. Luukku 1: http://pappila.vuodatus.net/lue/2013/11/epavirallinen-joulukalenteri-luukku-1-kuuntele-ja-laula-joululauluja

Joulun alla lehtihyllyt täyttyvät jouluisista ihanuuksista. On sisustus-, ruoka- ja askartelulehtiä, joissa joulu pääsee näkyviin. Minä suoritan minisekoamisen silloin!

Tässä tämän vuoden lehtihankinnat:

BeFunky_IMG_7867.jpg-normal.jpg

Kodin Kuvalehti Joulu, Ihana-lehti ja 101 nya idéer. Tietenkään lehtiä ei tarvi ostaa vaan ne voi myös käydä lukemassa kirjastossa. Joululehtiä ei kannata myöskään heittää pois, sillä useimmat joulujutut eivät vanhene, vaan lehdistä voi hakea inspiraatiota vuodesta toiseen! Nyt minulla on jonkinnäköinen pelko takapuolessa, että poikaystävä on saattanut heittää edellisvuosien lehtikokoelmani pois...

Lehtiä ostaessa kannattaa olla tarkkana, sillä jotkut lehdet kierrättävät juttujaan. Tutkimme muutama joulu sitten äitini sisustuslehtiä ja erään törkeän kalliin ruotsalaisen sisustuslehden kahden peräkkäisen vuoden joulunumeroissa noin 80% jutuista oli täsmälleen samoja. Joululahjavinkit oli vain vaihdettu trendikkäämpiin!

Kodin kuvalehdestä olen tänä vuonna tehnyt ainakin Rocky Road-kuusia:

BeFunky_IMG_7868.jpg-normal.jpg

(Ks. http://pappila.vuodatus.net/lue/2013/11/joulupuu-on-rakennettu-1)

Ihana-lehdessä huomasin olevan ohjeen savipipareiin, jotka olin muka itse keksinyt. :)

Seuraavaksi aion inspiroitua 101 idéerista:

BeFunky_IMG_7869.jpg-normal.jpg

Sinun askarteluvinkkisi jouluun?

xoxo,

minä