Minulla on vähän kaksijakoinen suhtatuminen kirpputoreihin. Mulla on jokin vamma, joka estää minua ostamasta vaatteita käytettyinä. Minua ahdistaa, jos en tiedä, kenellä vaatteet ovat olleet ja mitä niille on joskus roiskunut. Sairasta, tiedän. Sillä kyllähän järki sanoo, että pesukone hoitaa nuo ongelmat. Mutta kun en vaan voi. Kirppiksellä käynnin jälkeen minua alkaa kutittaa joka paikkaan, ja joudun jynssäämään käteni puhtaiksi, ennen kuin olen taas onnellinen. Siis jos olen koskenut johonkin epämääräiseen...

Mutta sen sijaan käytetyt esineet eivät samaa ongelmaa aiheuta. Kaipa, kun ne eivät tule iholle.

Aiemmin kiertelin kirppiksillä etsimässä Star Wars-leluja. Nyt keräilyvimmani kohdistuu Riviera Maison-tuotteisiin. Harmillisesti RM-omistajat kyllä tietävät niiden arvon ja kirppishintaisia löytöjä ei oikein pääse syntymään. Lisäksi kyseessä on suosittu merkki, joten muutama muukin ehkä vaanii samoja aarteita. Facebookissa esimerkiksi on monta RM-kirppisryhmää. Niissä joskus huudellaan kotkalaisillakin live-kirpuilla tehdyistä löydöistä. Mulle niitä sattuu harvoin. Mutta nyt sattui!

Olin Lankkarin kirkolla kokouksessa ja sen jäkeen oli pari tuntia luppoa ennen nuortenmessua samassa paikassa. Koska mulla ei ole autoa, en viitsinyt hakeutua väliajaksi takaisin Karhulaan, vaan kävelin Jylpylle Jussin jättikirppikselle. Melkein heti ekassa pöydässä kohtasin nämä Riviera Maison-aarteet.

1.jpg

Ei taaskaan ihan kirppishintoja... 18 euron l'Hotel kynttilänjalan nappasin kuitenkin heti mukaan. Harakka, tuo kiiltävien esineiden ystävä, täällä hei! Olin kiikuttanut kynttilänjalan jo kassalle, kun palasin vielä hakemaan kerrospurkkia, koska olisihan se tosi kätevä murojen ja müslin säilytykseen!

2.jpg

Isäntä oli tästä toki ihan eri mieltä. Müslin saaminen vaikeutui huomattavasti, kun nyt pitää varoa hajottamasta mun kaunista purkkiani. Mun mielestä kerrospurkeissa on kiva säilyttää juttuja. Ne vievät vähemmän tilaa kuin kolme erillistä purkkia.

3.jpg

Rottinkisen vesipullotelineen maltoin sentään jättää paikoilleen. Sisälle mahtuisi Lidlin litrainen vichy-pullo, mutta ruma muovinen korkki jäisi silti näkyviin - joten what's the point?

Kirkolta lähtiessä sanoin kaverille, että miä menen nyt autoon esittelemään isännälle mun kirppislöydöt. - Jaa "kirppislöydöt", aiot sitten sanoa, että löysit ne kirppikseltä... Ei kun ihan oikeasti löysin. Tuo kyllä kuulostaa joltan, mitä meidän äiti voisi tehdä mun isälle. Pelottavaa, jos alan muistuttaa äitiä! :D Nyt oli kyllä ihan puhtaat jauhot pussissa. Vaikka tosiaan maksoin kyllä 18 + 27 euroa näistä.

4.jpg5.jpg

Tuolla on nytkin tuikku tuikkimassa varjostimen alla. Aika vähän se valaisee...

6.jpg

Mitä sinä haet kirppiksiltä? Jahdataanko samoja aarteita?

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 19.2.2019 *