Bristolista teimme retken Bathiin ja Wellsiin. Ensin ajoimme Bathin kaupunkiin, jossa oli vapaata tutustumista. Päätin heti, että haluaisin mennä tutustumaan roomalaiseen kylpylään. Niinpä suunnistimme ihan eri suuntaan kuin muu seurue. Minun kartanlukutaidoistani huolimatta oikea paikka löytyi.

Tajusin jättäneeni kameran bussiin, joten olin kännykän varassa.

Mummo ei halunnut lähteä mukaan museoon vaan jäi ulos penkille istumaan. Katumuusikko tarjosi mummolle konsertin siinä. Minä menin Bean kanssa kylpylään. Sisäänpääsy oli taas ihan järkyttävä, siinä 20 punnan luokkaa. Mutta ehdottomasti suosittelen tuota museota! Ottamani kuvat eivät tee oikeutta. Sisällä maan alla on paljon museohuoneita, esiin jätettyjä putkistoja, joista höyryävän kuuma vesi virtaa altaisiin, allasosastoja, kuumahuoneiden raunioita ja pukuhuoneita. Kännykkäkamerasta ei siellä ollut mitään hyötyä ja kuvat ovat niin sotkuisia, että taidan tähän laittaa vain uona otettuja kuvia...

Bea yritti pyrkiä koko ajan veteen.

Vedessä oli kuitenkin rikkiä ja ties mitä. Kaikkialla, missä vesi virtasi kivien yli ja oli virrannut jo tuhannen vuoden ajan, kivi oli muuttunut kirkkaan oranssiksi. Ehkä oli siis järkevää noudattaa sääntöjä ja olla koskematta veteen. Hyvä että oli nuo henkselit, niin sai lapsesta otteen. Yhden altaan kohdalla sen oli jo onnistunut työntää yläkroppansa läpi metalliaidan kaltereista ja minulla oli täysi työ kiskoa muksu takaisin, kun se yritti väkisin vääntää itsensä kohti allasta.

Tuo museo oli pinta-alaltaan paljon laajempi, kuin ulkopuolelta olisi voinut kuvitella, nähtävää siis riitti! Ehdottomasti suosittelen!

Kierros päättyi matkamuistomyymälään.

Bea ei olisi antanut kypärää takaisin millään! :) Kävimme vielä Bathissa kahvilla. Mummo tosin jätti kahvin juomatta, kun oli kuulemma pahaa. Minulle maistui. Sitten jatkoimme bussilla Wellsiin.

Kaupungiksi, joka mainostaa itseään Englannin pienimmäksi Cityksi, siellä oli todella monta kirkkoa ja aivan hervottoman kokoinen katedraali!

Siihen pääsimmekin tutustumaan.

Tuleekohan tuolla kirkossa koskaan täyttä?

Katedraalin sisäpihalla oli hautausmaa (katsokaa aurinko paistaa!).

Wellsistä palasimme Bristoliin huomataksemme, että oven lukot oli vaihdettu. Hupsista! Saimme kuitenkin uuden avainkortin ja pääsimme vaihtamaan tavaroita huoneeseen ja lähdimme kaupungille ostoksille. Tällä kertaa mummo halusi lähteä mukaan. Ihmettelin vähän, koska matka oli pitkä ja mummo väsyi helposti. Kävelimme kuitenkin molempiin suuntiin.

Löysin mekon ystävän häihin Zarasta ja ennen illallista jäi vielä aikaa käydä Starbucksissa.

Illalliseksi palasimme hotelliin ja sain aivan ihanaa paistettua munakoisoa. Parasta ruokaa koko matkalla! Kesken ruoan Bea ripuloi kainaloita myöden ja minun piti lähteä vaihtamaan Bealle vaippa ja vaatteet. Ilmeisesti se Starbucksissa syöty puuro, jossa luki "saattaa sisältää vehnää", myös sisälsi sitä. Riisuin Bean vaatteet avuaarin ja laitoin kuumaa vettä laskeutumaan niiden päälle, rimpuilevan vauvan laitoin ammeeseen ja suihkutin siinä. Yht'äkkiä huomasin olevani nilkkoja myöten märkä. Englantilaisiia lavuaareissa ei näköjään ole sitä aukkoa joka imee ylivuotovedet, kun lavuaari täyttyy. Muutenkin lavuaari täyttyi odotettua nopeammin. Olikin sitten aika vaihtaa omatkin vaatteet ja jättää koekäyttöön otettu juhlamekko kuivumaan.

Ruoan jälkeen minua odottikin sitten kylpyhuoneen kuivaus.

Alkoi tuntua, että matka teki jo loppuaan, sillä seuraavana päivänä matkaisimme jo kohti Lontoota, josta lentäisimme kotiin.