BeFunky_tonttu_01.jpg-normal.jpg

Epävirallisen joulukalenterin idea? Ks. Luukku 1: http://pappila.vuodatus.net/lue/2013/11/epavirallinen-joulukalenteri-luukku-1-kuuntele-ja-laula-joululauluja

 

Minä olen kontrollifriikki. Olen perinyt sen äidiltäni. Joka jouluinen perinne kotona oli, että äiti kutsui meidät lapset koristelemaan kuusta aattoaamuna. Ja kun olimme ripustaneet haluamamme koristeet, äiti otti pois ne koristeet, jotka hänestä olivat rumia ja korjasi "oikeille" paikoille ne koristeet, joiden asettelu ei miellyttänyt hänen silmäänsä. Eli todellisuudessa lasten osallistuminen oli suuri illusio! Myönnän, että minulla on taipumuksia samankaltaisuuteen, vaikka yritän hillitä itseäni...

Mutta jos kaikki menisi, niinkuin minä haluan, näkisimmekö koskaan tällaista piparitaidetta? Annoin siis lapselle paketin taikinaa ja vapaat kädet:

BeFunky_nimet%C3%B6n.jpg-normal.jpg

En edes muistanut, että meillä on elintaviketusseja, joilla ranskanpastilleihin saa aivan uutta eloa. Hieman pistää kyllä ihmetyttämään, että mistä 12-vuotas sai innoituksen tuohon pipariin, jota kutsuu darraiseksi oravaksi???

Koska minun pienestä tuli teni?

xoxo,

minä