Jossakin vaiheessa elämääni sain haltuuni äidin jostain hankkiman ompelukonepöydän. Olin hieman katkera siitä, että äiti poisti pöydästä itse koneen. Minusta se oli hieno koneineen. Joka tapauksessa... Aluksi ompelukonepöytä toimi shakkipöytänä, kun olin ostanut Star Wars-shakin ja olin kovasti innoissani siitä. Sittemmin se on palvellut erilaisissa tehtävissä, viime vuodet parvekepöytänä. Vähän aikaa sitten toin sen takaisin sisälle ja maalasin sen kauttaaltaan Jeanne d'Arc Livingin kalkkimaalilla valkoiseksi.

BeFunky_IMG_3437.jpg.jpg

Sijoitin pöydän "kakkossohvan" viereen. Alkuperäinen tarkoitus oli, että siihen saisi laskea lasin sohvalla istuessaan. Aika pian siirsin tietokoneen siihen, kun se oli aina tiellä ruokapöydällä. Jos pöytää halusi käyttää oikeaan tarkoitukseensa - tai jos oli asuntonäyttö tulossa - se täytyi aina siirtää pois tieltä.

Ompelukonepöydästä tuli oivallinen työpiste!

BeFunky_IMG_3432.jpg.jpg

Oikeastaan ainoa ongelma työpisteessä on se, että tuo tuoli on huushollin tuoleista se, jolle taapero osaa kiivetä. Eli jos tykkäilen omituisista päivityksistä facebookissa, tiedätte ystävät, että taapero yltää hakkaamaan koneen näppäimiä - ja tekee sen mielellään!

Kävimme natiaisen kanssa pääkaupunkiseudulla ihastelemassa liikkeitä. Country Whitesta Tuomarinkylästä selvisimme vielä tekemättä ostoksia ulos. (Bea oli ihastuksissaan hevosista pihapiirissä ja hymyili niille, kuin hulllu - sen sijaan poneista Bea ei ollut lainkaan kiinnostunut, vaikka minusta ne ovat kivempia). Petikon Cobellosta sen sijaan löytyi tämä memoryboard, josta olin haaveillut jo pitkään. Niitä oli tasan tämä yksi, joten olihan se ostettava!

BeFunky_IMG_3434.jpg.jpg

Ja kun nyt kerran aloin ostamaan, niin otin mukaan myös tuon office-kyltin, - ei rivieraa, mutta sopii tyyliin - balsamico-pullon ja tämän tyynyliinan outlet-puolelta:

BeFunky_070.jpg.jpg

Tuossa on sellaiset ihanat narut toisessa kyljessä, jotka eivät näy tässä kuvassa. 

Ostosreissun päätteeksi syötin pikkuneidin Ikeassa, sieltä mukaan tarttui hortensioita, hyasintteja ja helmililja.

BeFunky_139.jpg.jpg

Miten noin pieneen lapseen mahtuu 8 lihapullaa ja muussit päälle? Bealla oli superkivaa Ikeassa, lastenpuolelta hän ei olisi halunnut lähteä pois ja yhdessä kalustetussa huoneessa pyöri Simpsonit telkkarissa, sen eteen hän nauliutui ja yritti pyrkiä sinne uudestaan aina, kun päästin hänet maahan. Kassajonossa Bea nappasi laarista nallen, jolla oli haalarit ja halaili sitä hellästi. Huutohan siitä tuli, kun äiti riisti nallen ja palautti sen koppaan!

Mutta takaisin mun "officeen"...

Memoryboard on tarpeellinen, koska minulla on kertakaikkisen surkea muisti! Jos tärkeät päivämäärät ja ajat ovat näkyvillä, niin en ehkä unohda niitä niin herkästi. Poikaystävän mielestä tuosta laudasta pitäisi ripustaa valokuvia, koska hänen mielestään "Do you remember" viittaa menneeseen. Oli miten oli, tarvitsen taulun tähän omaan tarkoitukseeni. Lisäksi minä olen listoja tekevä ihminen. Kun pakkaan, siivoan, valmistelen juhlia jne. minulla on oltava lista asioista, jotka pitää saada aikaan. Tulostin yhteen nipsuun pinon tehtävälistoja:

BeFunky_IMG_3435.jpg.jpg

Eikö elämässä muka ole tärkeintä tehdä lista Hämähäkkimiehen vihollisista? Juuri mistään ei saa niin suurta tyydytystä, kuin siitä, kun saa rastia tehtyjä asioita pois listalta... :D Tuossa listassa mietitään jo ensi kuuta. Olen lähdössä taaperon ja mummoni kanssa bussimatkalle Saksan ja Hollannin kautta Englantiin. Siinä riittäkin mietittävää, miten taapero viihtyy bussissa niin, ettei muilla matkustajilla pala käpy...

Taas sivuraiteilla... Tietsikkapöydällä on RM:n Home Office-teline. Oikeasti siinä kai olisi tarkoitus säilyttää tablettia ja kännykkää. Itsehän en tablettia edes omista. Joten se on käytössä kopio- ja valokuvapapereille ja kirjekuorille.

BeFunky_IMG_3436.jpg.jpg

Jep jep... Nyt mun tehtävälistalla lukee, että lapsi pitäisi nukuttaa!

Hyvää yötä, nähdään unia vaikka Hämähäkkimiehen vihollisista!

xoxo, 

minä