Keittiö on jäänyt näissä päivityksissä vaille huomiota, koska olin ajatellut maalata ensin keittiön kaapit valkoiseksi ja sitten paljastaa keittiötä. Mutta nyt kun myyntiä suunnitellaan, taitaa kaappien maalaus jäädä. Onhan mun pitänyt laittaa lattiakin sieltä siitä lähtien, kun muutettiin tähän, keittiössä kun on kammottava vaaleanpunainen muovimatto. Mutta sitä hetkeäkään ei sitten koskaan tullut.

Keittiössä sijaitsee tämä poikaystäväni kirjahylly. Minä säilytin kirjani yläkaapissa eteisessä, jossa ne olivat poissa silmistä mutta lukuharrastus on poikaystävälleni tärkeä ja kirjojen pitää olla ulottuvilla. Kirjahyllyn päällinen on sitten minun valtakuntaani. Siihen olen kasannut kirppislöytöjä sulassa sovussa kaupasta ostettujen aarteiden kanssa.

Ylähyllynä toimii Ikean pitkä Lack-hylly, jonka maalasin Jeanne D'arc Livingin Soft Linen kalkkimaalilla. BeFunky_011.jpg.jpg

Olenkohan tuota seinämaalaustakaan esitellyt? Se on ollut siinä juhannuksesta saakka. Olin hieman kiukkuinen, kun poikaystävä aikalailla ykskaks'yllättäen ilmoitti lähtevänsä juhannuksenviettoon muualle, että heippa, joten samantien, kun ovi sulkeutui, minä maalasin seinän. Niinikään kysymättä. Olihan minula toki jo sabluuna olemassa (myös JDL:n) mutta olisin varmaan kysynyt lupaa kuitenkin, jollen olisi kokenut tulleeni kaltoinkohdelluksi. Seinämaalauksen värisävy on Chocolate Brown.

BeFunky_001%20%282%29.jpg.jpg

Toisella puolen kapeaa keittiöt ovat sitten nämä rumanväriset hyllyt. Nurkan kaapissa oli aiemmin vitriiniovet mutta kuskasin ne vintille, koska halusin avohyllyn Illusia-astiastolleni.

Jauhot, murot ja hiutaleet pääsivt Ikean purkkeihin.

BeFunky_014.jpg.jpg

Viime reissulta Rymättylään löysin kirppikseltä pienen keittiötölkin kansineen. Muutama iso Karhu-purkki minulla onkin muta ne ovat ainakin toistaiseksi muissa tehtävissä... ja vain yhdessä niistä on kansi. Ajattelin jo, että himpskatti, nytkö sitten sorrun Ilves-tölkin ostamaan, kyllähän kotkalaisella pitää olla Karhulan Lasin purkki eikä mikään riihimäkeläinen... mutta kotona itseasiassa huomasin, että tölkin kyljessähän tepasteleekin karhu, siihen on vain eksynyt väärä korkki.

BeFunky_004%20%282%29.jpg.jpg

Teini muuten löysi Clas Ohlsonilta pelkkää mustaa nauhaa Dymo Blasteriin, kun aiemmin jouduin ostamaan Suomalaisesta sellaisia pakkauksia, joissa tuli sininen ja punainen nauha mukana - rahan hukkaa! PS: Jos joku tarvitsee sinistä tai punaista teippiä, multa saa...

Olen jo pitkään haaveillut perunakapasta. Mutta niiden hinnat ovat ihan törkeät siihen nähden, että kyse on parista puupalasta, että pihiys iskee. Mietin aina, miten paljon muuta sillä rahalla saisi. Kun Ellos sitten möi näitä pikkukappoja, joiden hinta on kahdeksan ja yhdeksän euron välillä, tilasin niitä neljä. Hupsista! Ihan kiva feikkituote!

BeFunky_002%20%282%29.jpg.jpg

Rymättylän reissulta löysin myös pitkään himoitsemani tiskiainepurkin. Olin päättänyt, että haluan purkin, jossa lukee Diskmedel, koska ruotsi nyt vaan on maailman kaunein kieli. Googletin, minkä kerkesin, mutten löytänyt mistään sellaista. Lopulta olin jo luovuttanut ja ostanut Anttilasta korvaavan peltipurkin, kunnes Loviisan Aitasta löysinkin heti sen ostamisen jälkeen tämän:

BeFunky_BeFunky_022.jpg.jpg

Purkissa on vain yksi pikku vika. Saa taistella tosissaan saadakseen sen auki. Siksi se on kuvassakin vähän raollaan. En tiedä, mikä näitä Loviisan Aitan purkkeja vavaa. Ostin nimittäin sieltä mys Daily Vitamin Dose purkin mun monivitamiineille (joita en itseasiassa saa syötyä, koska niissä on rautaa ja se oksettaa minua). Eikä senkään purkin kansi aluksi auennut kuin veitsellä kampeamalla. Ensiavauksen jälkeen tosin aukeaa kiltisti, toisin kuin tiskiainepurkki.

BeFunky_003%20%282%29.jpg.jpg

Good Vitamins purkki tuli alkujaan Tukholmasta Lagerhausista täynnä karkkia, nyt siinä on D-vitamiinit, joita puolestaan voisi popsia kuin karkkeja, kun maistuvat niin hyvälle! Mulla on lapsuudesta muistikuva niistä kamalista D-tipoista, joita isi väkisin työnsi lusikalla mun suuhun tai yritti jemmata ne mun ruokaan. Jos mulle olisi lapsena annettu tällaisia vitamiineja, olisin varmasti syönyt ne kiltisti! Ja nyt kun muistelen, taisin joutua syömään kalanmaksaöljyäkin? Hyi hitto!

Yksi puutos keittiössä oli spaghettimitan puuttuminen. olin jo ajatellut ostaa Riviera Maisonin mitan, kun bongasin Prismasta tuon kuvassa vasemmalla roikkuvan kolmella ja puolella eurolla. Se itse asiassa sopii keittiöömme paremmin. Minä nimittäin keitän aina liikaa spaghettia, kun en osaa arvioida. Kanit toki syövät mielellään keitettyä spaghettia, niin ettei se mikään todellinen ongelma koskaan ollut.

BeFunky_013.jpg.jpg

Puulaatikoiden ystävänä tilasin H&M:ltä öljylaatikon:

BeFunky_015.jpg.jpg

Poikaystävä ostaa aina tuota nättiä oliiviöljyä, niin se saa olla omassa pullossaan. Viinietikoita taas ei ainakaan Prismasta saa millään tapaa näteissä pulloissa. Niinpä ostin tuon Nicolas Vahen vadelmaviinietikkapullon, jotta sen tyhjennyttyä voisin täyttää sen balsamicolla tai valkoviinietikalla. Mutta tuopa on niin hyvää, että sitä täytyy ehkä ostaa lisää! Isossa sirottimessa on oreganoa ja se on Clas Ohlsonilta. Alunperin olin sullonut tuohon laatikkoon myös Vanha Vantosta ostamani pippuri- ja suolasirottimet mutta ne olivat aika ahtaati siellä, joten siirsin ne ikkunalaudan Herbs-laatikkoon yhdessä noiden rumien etikkapullojen kanssa, jotka odottavat Vahe-pullojen tyhjenemistä.

BeFunky_016.jpg.jpg

Olen luovuttanut yrttien kasvattamisen suhteen. Ne järvikylän rehut nuupahtavat saman tien, jos niistä ottaa sen muoviruukun pois. Muoviruukun kanssa (joka ei ihan sovi tuohon saviruukkuun) olen saanut korianterin ja mintun elämään tuossa hetkisen. Ehkä yrtit pitäisi kasvattaa alusta... mutta aina jossakin vaiheessa tulee se hetki, kun unohdan kastella ne.

Minä olen asunut tässä asunnossa vuodesta 2007 ja arvatkaas mitä? Tähän hetkeen saakka minulla ei ole ollut keittiön katossa lamppua! Nyt tilasin Quriosasta (http://www.quriosa.fi/) kaksi tällaista ihastuttavaa Mine-lamppua. Molemmat oli tarkoitettu olohuoneeseen mutta poikaystävä ripusti pienen neuvottelun jälkeen toisen tänne. Ja kylläpä viihdynkin keittiössä ihan toisella tapaa! 

BeFunky_012.jpg.jpg

Eikö tällainen vanhaa miinaa mukaileva lamppu sovi hyvin upseeriskotiin? ;)

Ostin mahdollisimman isot lamput valaisimien sisään. Mielestäni nuo sopivat hyvin.

Nykyisin oikein odotan karkkipäivääni, että pääsen kokkailemaan herkkuja. Muuten keittiössä valmistuu vaan muun perheen liharuokia ja karppisapuskaa.

Ihanaa syksyä kaikille! Kynttilät palamaan ja villasukat jalkaan.... mun lempiaikaa!

xoxo,

minä