Ostimme yläkerran aulaan vierassängyksi Ikean Hemnes-sohvasängyn. Olin kuolannut sitä sohvaa jo pitkään ja nyt tuli se hetki, jolloin saatoin perustella sen oston itselleni. Ainoa vika sohvassa ovat sen nupit, joista en erityisemmin pidä. Niinpä kasasimme sohvan ja jätimme sen odottamaan sopivien nuppien ostoa. Mutta vaikka kuinka kiersin lähitienoon sisustusliikkeitä, en löytänyt minua miellyttäviä vetimiä sohvaan. Olin nimittäin saanut päähäni kuvan vetimistä, jotka näin Saksan reissulla kesällä. En edes muistanut, missä liikkeessä mutta veikkasin Zara Homea. Mikään vedin ei tuntunut vetävän vertaa muistolle. Jätin ne kuitenkin kesällä ostamatta, kun en keksinyt, mitä niillä tekisin, ja olin jo ostanut merihevosvetimet kotiinviemisiksi.

Kun siskoni vei teinin ensimmäisen adventin aikaan Saksaan joulumarkkinoille, annoin tehtäväksi tuoda vetimet sohvaan - ja matkalle mukaan ängenneet vanhempani toimittivat minulle täydelliset vetimet! Ja Zara Homestahan ne löytyivät!

f1.jpg

 

f2.jpg

 

f4.jpg

f3.jpg

 

f6.jpg

Tuo pöydällä oleva lyhty löysi tiensä meille, kun äitini vei minut Perfect Homen suurkutsuille Honkalaan. En ole ikinä ollut edes kotikutsuilla mutta nyt siten näillä isoilla, jotka olivat ilmeisesti kolmen eri esittelijän yhteistuotos. Olimme liikkeellä kaksipäiväisten kutsujen jälkimmäisenä päivänä, joten iso osa hyvästä tavarasta oli varmaan myyty jo ensimmäisenä päivänä. Ohjelmassa oli tuote-esittely ja tilaisuus tilata tuotteita. Kaikilla esittelijöillä oli alennettua tavaraa pöydissään myynnissä ja sieltä bongasin 25 eurolla tämän lyhdyn, jonka arvelin sopivan yläkertaan siskoni kahvipöydälle. Siinä on samaa merihenkisyyttä, kuin solmunupeissa. Sitten kutsuilla oli arpajaiset ja siellä sai glögiä ja joulutorttuja. Kiva ilta siis kaiken kaikkiaan. Olin kyllä ajatellut, etten siihen konkurssiin enää mitään osta, kun aamupäivällä olin laittanut 700 euoa joululahjoihin mutta jos nyt yhden lyhdyn...

f7.jpg

Perfect Homen kuvastosta haluaisin humoristisen tyynyn, jonka toisella puolella lukee "tonight" ja toisella "not tonight". Mutta sanalla tai kahdella sanoen nuo PH-tuotteet ovat kyllä aivan törkeän kalliita! Paitsi alesta ostettuna... :D

Äiti osti joulukoristeita ja ulkotulen ja valokuvakehyksiä.

Mutta tällaiselta siis näyttää tällä hetkellä varsin keskeneräinen yläkerran aulamme.

xoxo,

minä