BeFunky_The-Snowman.jpg-normal.jpg

Epävirallisen joulukalenterin idea? Ks. Luukku 1: http://pappila.vuodatus.net/lue/2013/11/epavirallinen-joulukalenteri-luukku-1-kuuntele-ja-laula-joululauluja

Halusin parvekkeelle havuja ja jouluvalot tuomaan tunnelmaa. Havuja saa metsästä. Kyllä. Näin on. Minulle on olemassa yksi ainoa metsä. Vanhan mummolan metsä Kotkan Peippolassa. Sinne suuntasimme siis havuja hakemaan. Oikeastaan ei ehkä olisi pitänyt mennä. Mummola on päästetty surkean näköiseen kuntoon ja metsääkään ei olisi tunnistanut samaksi, kun sieltä on kaadettu niin paljon puita ja joissain paikoissa polut taas olivat kasvaneet umpeen. Tuntuu, että jotain lapsuudestani on ryöstetty! Ja lapsuuden jouluista... sillä Peippolassahan ne vietettiin yhtä lukuunottamatta, jonka mummo ja ukki olivat Floridassa. (Ankein joulu ikinä kotona kerrostalossa)

No anyways, olis siellä silti kuusia. Metsässä siis. Minähän olen aika allerginen kuuselle. Jos kosken siihen, iho alkaa oireilla. Siihen tulee näppyjä ja tuntuu kuin raajat olisivat tulessa. Poikaystävä yritti suojella minua pahoilta neulasilta ja katkoi oksat sillä välin, kun minä keräsin sammalta adventtikynttiläasetelmaan. Mutta arvatkaapa maltoinko minä olla kantamatta havuja autoon? :D

Poikkesimme Robinhoodissa ostamassa minulle työhanskat, jotta en polttaisi itseäni lisää havuja parvekkeelle asetellessa, ja nippusiteitä, joilla oli tarkoitus saada jouluvalot ja oksat kiinni parvekkeen kaiteeseen.

Ei mennyt taas ihan suunnitelmien mukaan. Nippusiteet olivat ehkä huonointa muovia ikinä! Heti, kun niitä yritti taivuttaa, ne napsahtivat poikki. Myöskään jouluvalojen suhteen ei ollut onnea. Kotona huomasin, että minulla on kyllä monta sarjaa jouluvaloja, muttei yhtäkään muuntajaa niille. Mielessä vilahti siivous eksän poismuuton jäljiltä ja se epämääräinen muovipussi täynnä sähköjohtoja ja muuntajia, joka löytyi vaatekaapin pohjalta. "Mihinhän nää käy?" En mä tiiä" "Jos miä heitän ne pois?"

Minun piti siis tehdä toinen reissu Robinhoodiin, jotta sain uuden ulkovalosarjan. Samalla kaikki entiset lensivät roskiin. Nippusiteisiin en enää luottanut vaan päätin sen sijaan käyttää ah, niin monikäyttöistä juuttinarua ja saksia.

BeFunky_IMG_7725.jpg-normal.jpg

Hanskoistakin olisi varmasti ollut enemmän yötyä, jos olisin yhdistänyt ne pitkähihaiseen paitaan. Mutta lyhythihaisessahan minä talvipakkasessa parvekkeella touhusin, joten vammoja käsivarsiin tuli ja sitä kautta ne nostattivat ihottuman myös kämmeniin. Mutta valmista tuli ja olen ihan tyytyväinen lopputulokseen!

BeFunky_IMG_7711.jpg-normal.jpg

Lämpöä parvekkeelle tuomaan hankin Clas Ohlssonilta lämmittimen, kun olin Sinikan ruokakemuissa sellaisen bongannut ja hintaakin pötikälä oli vain kolmisenkymmentä euroa. Se lämmittää tosi nopeasti!

IMG_7717-normal.jpg

Tarkoituksena oli, että voisin nauttia glögistä parvekkeella mutta kyllä tämä lämmitin on vissiin enemmän palvellut tuota tupakoivaa perheenjäsentä, joka on varsin tyytyväinen hankintaan.

Vielä minä kerkeän ne parvekeglögitkin juomaan!

xoxo,

minä