Vähän aikaa sitten bloggasin reissusta Kaarnasydämeen Valkealaan. Sieltä tarttui mukaan muutama pikkujuttu ja lupasin kertoa, mitä niistä tuli.

1.jpg

Aloitetaan tuosta pienestä kynttilänjalasta. Olin katsellut sellaisia projektia varten kirpputoreilta. 3 euroa oli kuitenkin niin hyvä diili, ettei kirpputori siitä paljon paremmaksi laita (en ymmärrä nykyajan kirpputorihintoja...).Siitä tulisi kuusenjalka.

Itse kuusen kanssa minulla kävi melkoinen kämmi. Olin ostamassa kirjakaupasta askartelutarvikkeita yhteen työjuttuun, kun bongasin kuusenaihion ja ajattelin, että ostan sen omaan laskuuni. Kassajonossa taakseni sattui yksi meidän yhtymän työntekijä ja aloimme juttelemaan. Minun vuoroni tuli, kun juttu oli pahasti kesken. Laskin ostokset kassalle ja jatkoin juttua takana seisovan kanssa. Vasta kun olin maksanut firman kortilla, hoksasin, että se mun kuusenaihio oli mennyt samaan laskuun. Palasin toimistolle melkein itkua tihrustaen, että nyt olen kavaltanut 1,95 euroa seurakunnan rahoja. Mitä keksin tästä kuusesta, että se tulee työkäyttöön? Mutta käytettyäni siihen työjuttuun arviolta viidentoista euron edestä meidän taaperon rakennuspalikoita, mulla ei enää ole paha mieli. Nyt me ollaan sujut, enkä ehkä joudu helvettiin...

2.jpg

Clas Ohlsonilta ostin uuden liimapyssyn kadonneen tilalle. Ihan omilla rahoilla.

Viime aikoina olen julkaissut artikkeleita, joissa olen työntänyt herneen syvälle nenääni. Tällä kertaa päätin selvittää, voisiko herneillä tehdä jotain muutakin.

Liimasin niitä kuusenaihioon uudella liimapyssylläni.

3.jpg

Näiden kuusten askarteleminenhan on so-last season, viime vuonna kaikki facen Riviera Maison-kirppiksellä askartelivat niitä suodatinpussikransseja ja toissavuonna näitä ja joulupallokransseja. Minä en kerennyt kelkkaan mukaan, mutta nyt on mun hetkeni! Jos jossain on vaikka joku muu jälkijunassa tuleva, niin tässä helppo askarteluvinkki!

4.jpg

* Kuusi ennen maalausta

Kuusen voi spraymaalata haluamansa väriseksi. Kiiltävä hopea ja valkoinen ovat ainoat oikeat vastaukset, jos minulta kysytään... Mun maalausprojektini takkuili hieman, kun kävin läpi kaksi mattapintaista hopeansävyä ennen kuin isäntä iski rautakaupassa käteeni kromimaalin. Sillä sain silmää tyydyttävän uikonäön kuuselle.

5.jpg

Maalasin kynttilänjalankin varmuuden vuoksi...

6.jpg

Tämä harakka on kiiltävien esineiden ystävä!

Kynttilänjalka siis tyydytti mun askartelutarpeeni. Entäs sinappipurkit? Tähän tulee taas pitkä pohjustus...

Olin pitkään haaveillut Riviera Maisonin rottinkisesta maustehyllystä. Niitä ei enää saanut kaupoista, joten ainoa mahdollisuus oli löytää sellainen käytettynä. Kun Riviera Maison julkaisi Herbs & Spices-maustepurkin ajattelin, että alan keräämään niitä varastoon sitä varten, että joskus saisin hyllyn. Ostaisin uuden purkin joka kerta PPsDecoressa käydessäni. Minulla ei ollut kiire saada montaa kerralla, koska hyllystäkään ei ollut tietoakaan. Ja koska olisi tuntunut kamalalta ostaa kerralla 18 purkkia, jotka maksavat 11,95€/kpl.

7.jpg

En vain arvannut, että purkkeja olisi markkinoilla niin vähän ja niin lyhyen aikaa. Jo seuraavalla visiitillä purkit oli myyty loppuun. Keräilyharrastukseni jäi siis yhteen purkkiin. No sitten kävi niin, että sain sen himoitsemani maustehyllyn!

8.jpg

Yksinäinen purkki-parka!

Voisin tietysti toivoa, että maustepurkkejakin saa nettikirppiksiltä, mutta ne mitä olen nähnyt varataan heti, maksavat saman verran kuin kaupassa, ovat yksittäiskappaleita ja niihin tulee lisäksi postimaksut. Siinä alkaa sitten maustehyllylle purkkeineen tulla hintaa! Niinpä olen luopunut toivosta.

Tällä hetkellä hyllyssä on Ikean purkkeja, jotka eivät näytä siinä lainkaan kauniilta, lisäksi kolmeen lokeroista purkki ei mahdu.

9.jpg

Otin kaksi sinappipurkkia kotiin sovitettavaksi, josko ne mahtuisivat hyllyyn - ja toden totta...

10.jpg

Eivätkö näyttäisi kivemmalta kuin Ikean purkit?

Tuo purkki ei vaan ole ihan ilmatiivis.... Johtaakohan se siihen, että mausteet laimenevat? 18 x 3,3€ kuulostaa kuitenkin niin paljon mukavammalta kuin 18 x 11,95€ (+18 x postimaksut), että taidan olla valmis ottamaan sen riskin. Eli nyt vaan hankkimaan noita Martinexin purkkeja Kaarnasydämestä tai jostain muualta! Onhan tuo lusikka purkissa siitä kiva, että sillä voi sitten annostella purkista maustetta suoraan ruokaan...

Eipä mulla tällä erää muuta, vaikka taidan bloggailla taas illalla... :D

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 7.11.2019 *