Kirjoittelin aiemmin, että olin matkalla Mannheimiin siskoni valmistujaisiin. Matkalla majoituimme Feudenheimissa Gasthaus zum Ochsenissa. Tämä majatalo saa lämpimät suositukseni. Tässä pieni hotelliesittely kuvien muodossa.

1.jpg2.jpg

3.jpg4.jpg5.jpg

^ Siellä tuota mun pesuetta... mun vanhemmat ja jälkikasvu

7.jpg9.jpg

Ratikkapysäkki oli aivan majatalon edessä.  Seuraava kuva on otettu ratikkapysäkiltä.

10.jpg

Hotellin edessä oli myös roomalaiskatolinen kirkko, joka soiti kellojaan vartin välein. Se olisi saattanut aamu-unista häiritä, mutta minä nautin kirkonkelloista. Ihan vieressä oli myös pieni jätskikahvila.

11.jpg

12.jpg

Aamupala ei kuulunut hotelliyön hintaan, mutta ihanat vanhempani kustansivat senkin meille joka aamu.

13.jpg

^ Minua viehättivät lyijylasi-ikkunat vaakunoineen ja raskaat kattopalkit ja aamiaishuoneen tunnelma...

14.jpg

Meidän huoneemme taisi olla sviitti. Siinä oli makuu-/olohuoneyhdistelmä (telkkari oli tärkeä, koska formulakauden avaus!), keittiö, kylpyhuone ammeineen ja parveke.

15.jpg

16.jpg17.jpg

Iloitsimme teinin kanssa ammeesta mutta niin kiireinen aikataulu meillä oli koko viikonlopun ajan, että emme ehtineetkään siinä lillumaan.

18.jpg

^ Meillä taisi olla talon ainoa parvekkeellinen huone.

Ainoa ongelma meidän huoneessa oli ovi, jota ei millään meinannut saada auki. Yleensä siinä kohtaa, kun ajatteli luovuttaa ja hakea henkilökunnan paikalle, se viimein antautui. Kirjahyllyssä olisi ollut Sinuhe egyptiläinen saksaksi käännettynä, jos kotimaisen kirjallisuuden ikävä olisi yllättänyt.

Eli peukku tälle paikalle, jos joskus satutte Mannheimiin. Ehkä Mannheim teollisuuskaupunkina ei ole juuri se kaikista mielenkiintoisin kohde saksanmaalla, mutta läpikulkumatkalla kannattaa ainakin pysähtyä Luisenparkiin! (Luisenparkista kirjoittelen myöhemmin...)

Hyvin tuli nukuttua pehmeiden peittojen alla, vaikka nukkumaan pääsikin aina myöhään ja aikaisin piti herätä...

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 19.2.2019 *