Tiedän, että monet kristityt paheksuvat Halloweenin viettoa. Minä en oikeastaan tunne Halloweenin pakanallisia juuria, enkä ole niistä kiinnostunutkaan. Sen sijaan olen sitä mieltä, että aikuisen elämässä on aivan liian vähän mahdollisuuksia pukeutua naamiaisasuun ja hassutella. Jos siihen ei liitä mitään uskomuksia, niin sehän on vain leikkiä. Ehkä en nyt lastani kuitenkaan pukisi piruksi, siihen vedän rajan. Minä pidän vanhoista kauhuleffoista (Omenit olivat lapsena sairaan pelottavia!) ja siitä yhdestä uudemmasta kauhuklassikoilla pelaavasta TV-sarjasta, Supernaturalista.

Minusta on hauskaa tehdä teemaruokia tai koristella pelottavasti. Tänä vuonna en aio rahallisesti paljon panostaa, mutta jotain pientä pitää tietysti keksiä...

Niinpä, saanko esitellä: Möhnäsilmät!

1.jpg

Tein ensin mun perus kakkutikkaritaikinan: noin 200-250g jauhettuja Oreo-keksejä ja purkki Valion vaniljatuorejuustoa. Periaatteesta en osta koskaan Bonjour-juustoja, koska niissä on liivatetta ja minä en syö eläimiä. Nyt kävi kuitenkin mielessä, että uutuusmaku lakritsi olisi saattanut sopia Halloweeniin, kun en itse syö näitäkään herkkuja. Olin niin ihastunut ajatukseen lakritsista tai salmiakista, että kun löysin kaapista vajaan pussillisen turkinpippurimurskaa, lisäsin sen taikinaan. Kostein käsin pyörittelin massan palloiksi. Tällä kertaa jätin tikkaritikut tökkäämättä palloihin. Näistä tulisi konvehtimallisia! Laitoin pallot pakastimeen jäähtymään.

2.jpg

Päällystämättömät pallot näyttävät ihan lihapullilta, eikö?

Seuraavaksi sulatetaan reippaasti valkoisia Candy Meltsejä tai valkosuklaata mukissa mikrossa. Näihin tuli Candy Meltsejä, jotka jäivät teinin rippijuhlista yli. Uitin pallot karkkisulassa kahden lusikan avulla ja nostin lautaselle. Jonkin ajan päästä nostin lautasen jääkaappiin.

Silmiksi ostin Prisman irtokarkkiosastolta valkoisia ranskanpastilleja. Onneksi kaupassa oli aika hiljaista, kun siellä kävin, muuten olisi saattanut näyttää omituiselta, kun täti kaivaa siellä valkoisia karkkeja vaaleanpunaisten ja violettien joukosta. Olenhan tarkan markan nainen! :D

3.jpg

Tähän ei talous kaatunut... Ja karkkeja jäi ylikin!

Mustalla elintarviketussilla piirsin karkkeihin rinkulat. Tuon karkkipussin kuvioinnista hoksasin, että täytelaku viipaloitunahan olisi ajanut ihan saman asian! Olin ajatellut päästä helpolla ja liimata silmät pinkillä sokerikuorrutteella, mutta koska se oli Prismasta loppu, päädyin tekemään itse pikeeriä. Sekoitin 1/4dl kananmunan valkuaista ja 1 1/2dl mansikanmakuista tomusokeria. Lisäsin vielä vähän pinkkiä pastaväriä tummentamaan punaa. Seosta vatkataan viisi minuuttia, siirretään pursotinpussiin ja pursotetaan.

4.jpg

Karkki pursotuksen päälle ja valmista tuli! Namut kuivamaan. Pikeeri saattaa kuivua melko pitkään kerroksen paksuudesta riippuen...

Pikeeriä jäi yli, enkä halunnut sitäkään heittää hukkaan, joten päädyin koristelemaan myös kulhon.

5.jpg

Kas tässä valmiit namuset:

6.jpg

Tehtiin sodastreamillä sinistä vettä silmien seuraksi.

7.jpg

8.jpg

9.jpg10.jpg

Voi takkutukkaa!

11.jpg12.jpg

Teini osallistui mun pre-Halloween pippaloihin katsomalla mun kanssa tuoreinta Supernatural-kautta, nyt kun alkoi se syysloma, niin voi valvoa!

Pakko jakaa tähän loppuun vielä yksi mun parhaista naamiaisasuideoistani vuosien varrelta... Nimittäin mitä tehdä hääpuvulle, kun ero on tullut? (teinin isästähän olen eronnut)

13.jpg

Ta-daa!!!

Vietetäänkö teillä Halloweenia?

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 6.2.2019 *