BeFunky_A6C_briggs-snowman.jpg-normal.jp

Epävirallisen joulukalenterin idea? Ks. Luukku 1: http://pappila.vuodatus.net/lue/2013/11/epavirallinen-joulukalenteri-luukku-1-kuuntele-ja-laula-joululauluja

Tämän vuoden suuri kohu oli se, että ruotsalaisten mielestä perinteiset tähtitortut näyttävät swastikalta. Joku lähipiirissäni (olisiko pikkuveli?) on kutsunut näit hakaristitortuiksi iät ajat.

Kyllä tästä taas kannattaa mielensä pahoittaa:

BeFunky_IMG_7690.jpg-normal.jpg

Minulle tähtitorttu on se ainoa oikea joulutortun malli. Tällaisia ne meillä kotona olivat. Aikuiseksi kasvaessa minä en saanut juuri leipoa joulutorttuja, eksä hoiti sen homman, koska a.) hän kulutti torttuja karmeissa määrissä, niitä siis todella tehtiin kerralla peltitolkulla ja kaikki menivät ennen kuin ehtivät kovettumaan. Minä en ole niinkään suuri fani, syöhän noita nyt muutaman, mutta ei noilla viitsisi vatsaansa täyttää! Ja b.) koska minä kuulemma tein väärän mallisia torttuja. Lompsamalliin mahtuu enemmän hilloa, eli hänen mielestään ne olivat parempia. Minulle ulkonäöllä on tässä kohtaa väliä kyllähän näit tähtiä(/hakaristejä?) katselee mieluummin, kuin tylsää lompsaa! Kyllä eksä sitten minun mielikseni leipoi aina muutaman tähden lompsa-armeijan seuraksi.

No joka tapauksessa, nyt kun leivoin torttuja ajattelin päässeeni vihdoin tästä valituksen aiheesta... Väärin luulin. Tyttö tuli koulusta kotiin, kun olin laittamassa peltiä uuniin ja sanoi ensi töikseen: "Noi ei oo niitä hyviä torttuja. Noissa ei ole tarpeeksi hilloa, niistä tulee kuivia."

Höpöhöpö. Minä söin muutaman, oikein olivat hyviä. Yhtään ei olleet kuivia. Ei ole pakko syödä! Johonkin ne kuitenkin katosivat... ;)

Minkä mallisia torttujen sinusta pitää olla?

xoxo,

mnä