Kauan, kauan sitten kaukaisessa galaksissa eli prinsessa, joka osti omakotitalon. Omakotitalossa oli rumat punertavanruskeat portaat mutta prinsessa tiesi, että niistä tulisi ihan kivat, kun ne maalaisi valkoisiksi. (Siitä juttua täällä, vanhassa blogissa) Mutta koska "ihan kiva" ei ollut ihan riittävää, päätti hän eräänä päivänä tuunata portaat mieleisikseen...

En jaksa jatkaa tätä läppää pidempään, joten paljastan, että prinsessa olen minä... shokki?

Niille, jotka eivät ole seuranneet vanhaa blogia, kerron, että olen hc-star wars-fani. Jossakin kohtaa elämääni olen omistanut Suomen suurimman SW-lelukokoelman. Enää siitä on jäljellä rippeet... Eli nyt mahdun taas asumaan kodissani. Fanius ei kuitenkaan kuollut. Halusin ilmentää sitä portaissa ja liimata niihin ylöspäin scrollaavan tekstin, kuin leffojen alussa konsanaan. Kuitenkin niin, että se sopisi muuhun sisustukseen ja kaikkiin Riviera Maison-tavaroihini.

Näin siis ratkaisin tämän:

1.jpg

Ja ennen kuin kukaan alkaa avautumaan, olen varsin tietoinen, että tuo osa tekstiä ei scrollaa mihinkään, vaan näyttää tältä:

2.jpg

3.jpg

Olin aikeissa tilata Facebookin tarraryhmästä valmiin tarran, mutta jostain syystä rahat ovat aina lopussa. Niinpä päätin tehdä itse ja säästää (aina hyvä idea?).

4.jpg

Niinpä etsin ensin dafontista omaa silmääni miellyttävän fontin (Birds of Paradise). Otin screenshotin valitsemastani tekstistä tuolla fontilla kirjoitettuna ja suurensin sen 5 arkin kokoiseksi blockpostersissa. Sitten lähdin K-Rautaan etsimään liitutaulutarraa, mutta kun sitä ei sattunut silmiin, päädyin mustaan dc fixiin. Teippasin mallin ja muovipalan päällekkäin leikkausalustan päälle ja terävällä askarteluveitsellä sitten leikkasin tekstin rti muovista. Pitkien sanojen leikkaamiseen ja liimaamiseen tarvii teräksiset hermot. Mulla ei ole, ja "galaxy"-sanan kohdalla sen kyllä huomasi! Sitten mittanauhalla yritin mallailla, että teksti tulisi mahdollisimman keskelle porrasta ja aina yhtä kauas alalaidasta.

Jos haluat säästää rahaa, valitse tämä metodi. Jos haluat säästää hermoja ja haluat takuulla siistin lopputuloksen, tilaa valmis tarra.

Vaikka mun kirjaimet ovat hieman eripaksuisia leikkauksesta johtuen ja mahdollisesti hieman vinossa, en silti inhoa lopputulosta. Sainpahan ainakin nopeasti valmista!

Kuvausrekvisiitaksi sain nuoremman tyttäreni, joka tässä blogissa (tai ainakin sen edeltäjässä) kulkee nimellä "taapero". Ja koska me saatiin niin söpöjä kuvia, etten osannut valita, mitä niistä laittaisin, te saatte nyt nähdä niitä monta!

5.jpg7.jpg6.jpg8.jpg10.jpg9.jpg11.jpg

Eikö olekin ihana hän? Ja mun uudet portaat... Tekisi mieli vaan rampata niitä ylös ja alas, että saan ihailla työni tuloksia...

Hauskaa iltaa!

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 6.2.2019 *