Isäntä luki viikonloppuna mun blogia ja löysi joka ikisestä artikkelista kirjoitusvirheen. Pahimmillaan virhe oli lipsahtanut otsikkoon: "Terveisiä Lappenrannasta". Joten tässä sitten terveisiä Nantalista, tarkemmin Rmättylästä...

Meidän isäntä on kotoisin Rymättylästä, Naantalista. Yritämme käydä siellä niin usein kuin mahdollista, mutta kahden ihmisen epäsäännölliset työt tekevät siitä vähän haastavaa. Nyt syyskaudella löytyi yksi yhteinen viikonloppu, jolloin oli mahdollista matkustaa. Sinne siis...

Lempparipysähdyspaikkani Kotka-Naantali välillä on Kasvihuoneilmiö Sammatissa, jonka me kaikki tietysti tunnemme paremmin Elias Lönnrotin synnyinpaikkana. Tunnemmehan? Kaikki? (Minä tein koulussa kaikki mahdolliset kirjaesitelmät Kalevalasta...)

Kasvihuoneilmiö on kasvihuone täynnä sisutussälää, armeijan ylijäämätavaraa, leluja ja kirjoja. Siellä on pieni kahvila ja lounasravintola. Me ehdimme paikalle vielä lounasaikaan ja kun listalla oli lihapullien ja muusin lisäksi kasvisgratiinia, minäkin sain syödäkseni. Aion leikkiä, ettei gratiinissa ollut vehnäjauhoja...

1.jpg

Ruoan jälkeen kierreltiin ihastelemassa kauppaa.

2.jpg

Haluaisin tuollaisen metallisen tuulettimen. Kun meillä ei ole ilmalämpöpumppua, kesällä tuppaa tulemaan kuuma. Olen vaan joka kesä niin myöhässä ostoaikeissani, että kaikki kivat tuulettimet on jo viety ja joudumme pärjäämään taas yhden vuoden rumalla muovisella pinkillä tuulettimella...

3.jpg

Meillä on kotona muutama pienempi miinalamppu (nehän unohdin mun puolustusvoimasisustusesittelystäni...). Tuo iso olis pähee!

4.jpg

"Äiti, mitä näillä tehdään?" "Äiti ostetaan nää!" Ei ostettu...

5.jpg

Minä olen kaikenlaisten laatikoiden ystävä. Mitä kaikkea noista saisikaan aikaan!

6.jpg

Tuo rapu olisi minusta vaan niin ihana! Mutta sen hintalapusta pitäisi kyllä keskustella...

7.jpg

Apteekkipullot sen sijaan olivat edullisia, mutta mulla oli aikalailla nollabudjetti, joten ikkunaostoksilla oltiin. Rakkaat automme ovat vieneet 1100 euroa korjauskuluina kuukauden sisään ja toinen autoista jäi taas tien varteen liikuttuaan 300 metriä korjaamolta... Lisää kustannuksia on siis luvassa!

8.jpg

Muutakin lasitavaraa oli tarjolla.

Rymättylässä käydessä minulla on muutamia paikkoja, joissa pyrin käymään. Living Deauville Naantalissa, mutta se oli jouluvalmistelujen takia kiinni, Vanha Vanto Raisiossa, mutta sinne isäntä ei suostunut lähtemään ja Loviisan Aitta Ruskossa.

 Kun kuulin ensimmäistä kertaa Loviisan Aitasta, luuin että se on Loviisassa ja ehdin jo innostua. Mutta sitten selvisi, että se onkin Turussa. No, onneksi minulla on nyt suhteita sinne suunnalle...

Loviisan Aittaan kuulu iso navetta/aarreaitta täynnä ihanuuksia, omakotitalo, jossa on outlet-myymälä ja siilo, joka on täynnä Riviera Maisonia. Kierrän ne aina edellämainitussa järjestyksessä. Paras viimeiseksi?

Tässä alkuun kuvia navetasta:

9.jpg

10.jpg

Ehdottomana jouluihmisenä (no haloo, olen kirkolla töissä) nautin suunnattomasti joulun tunnelmasta...

11.jpg

12.jpg

13.jpg

Nämä joulupallot miä haluaisin. Siunaa koko maailmaa ja silleen...

Olisin löytänyt itselleni vaikka mitä joululahjojakin... Miksi itselle on niin paljon helpompi ostaa, kuin muille?

14.jpg

Näitä Lene Bjerren hopeanvärisiä ihanuuksia toivon yläkerran vessalle joululahjaksi... :D

15.jpg

Olisi löytynyt myös uusia osia mun Bruka Design-kokoelmaani. Kauniita ovat, vaikkakaan en tiedä, missä tilanteessa suolaa ja pippuria säilytetään noin... tai mikä munakuppien funktio on ylipäänsä.

16.jpg

Mittakannutkin olivat kivoja...

Sitten kuvia siilosta, RM-taivaasta. Joskin vähän puolueellisesti on pakko sanoa, että Karhulan PPs Decore on vielä ihanampi!

17.jpg

18.jpg

Oli sitä joulua aistittavissa RM-puolellakin...

Skeittaava hevonen maksaa muistaakseni lähemmäs pari tonnia. Kuka tykkää mistäkin...

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

Siilosta olisinkin ehkä halunnut vain kaiken... paitsi plyyshiomenan. Se on taas joku RM-suunnittelijoiden aivopieru. Joka mallistossa on joku ihan kamala juttu. Ja se omppu on se tässä mallistossa!

Tässä itse postauksessa ei olla oikeastaan lainkaan Naantalissa, että sikäli hirveän osuva otsikko. Kerron nyt kuitenkin, että taaperon mumma ja pappa taas meitä hemmottelivat monin lahjoin ja kotiintuomisin. Taaperon ehdoton lemppari niistä on tämä Jeanne d'Arc Livingin mekko, jota en nyt kolmeen päivään ole saanut pois taaperon päältä kuin muutamiksi hetkiksi peseytymistä ja nukkumista varten.

23.jpg

Teini sanoi lapsena, että äiti, minä en ole prinsessa, minä olen merirosvo. Että kai tämä prinsessan äitinä oleminen on ihan kivaa vaihtelua...

24.jpg

25.jpg

Kiitos taas mummalle ja papalle kestityksestä ja lahjuksista!

xoxo,

minä

 

* Siirretty Starboxista 6.2.2019 *