Sisustuskauppa Tamburiinin ikkunassa törmäsin viime vuonna heinäseiväskuuseen. Siitä lähtien olen mettinyt, mistä saisin heinäseipään. Kun töissä työkaveri sattui sanomaan, että eikö nuo kymmenen vuotta vanhat liikennemerkit voisi pikkuhiljaa toimittaa jonnekin muualle, aivoissani kuului naks. Nuorten taidenäyttelyyn rakentamissa suvaitsevaisuusmerkeissähän nimittäin oli juurikin heinäseiväs tankona. Niinpä raahasin toisen kotiin. Ja ihan itse kuulkaas porasin reikiäkin siihen. En ole eläessäni aiemmin käyttänyt poraa... Sopivat oksat hain Peippolan metsistä. Tai siis kaadetusta pusikosta ihan siitä vierestä, mihin pysäytin auton.

Minusta tämä toi vähän sellaista kelopuufiilistä ja palan Lappia kotiin mutta... kukaan muu ei tunnu ymmärtävän puutani ja poikaystävä esittelee sitä meidän viimevuotisena kuusena! 

b2.jpg

b3.jpg

Puu näyttää minusta livenä kivemmalta, kuvassa nuo seinän vajot eivät näytä niin hienoilta...

b4.jpg

No, tämä on minun henkilökohtainen taikametsäni, ymmärsivätpä muut tai eivät!

b5.jpg

b7.jpg

Löysin Prismasta tuollaisia kivoja lahjapusseja. Poikaystävällä on aina tapana pakata lahjat lahjakasseihin, kun niin pääsee helpommalla, ajattelin siis, että poikaystävän lahjakin täytyy vaihteeksi pakata sellaiseen! Lahjapaperia ja narua olin muka ostavinani reilusti mutta niinhän nuo loppuivat kesken kuitenkin. Ja lopulta paperia oli kolmea eri satsia. Poikaystävä muuten todistettavasti on tänä vuonna paketoinut ihan oikeasti - ja varmaan valtaosan meidän lahjoista. Lisäksi hän vapaaehtoisesti otti muitakin askarteluja hoitaakseen, mikä oli tosi kilttiä, sillä minä en millään ratkea niin moneen paikkaan, kuin haluaisin!

b8.jpg

Oikean kuusen noutaminen oli myös tehtävä, johon poikaystävä lähti ilman minua - ja saa kyllä ostaa meille kuusen toistekin, valitsi nimittäin oikein komean!

b9.jpg

Sain hieman kettuilua osakseni siitä, että meidän kahdesta kuusesta tuon rangan olen ehtinyt koristelemaan. Omaksi puolustuksekseni voin kertoa, että se on ollut meillä viikon kauemmin...

Missäköhän meidän kynttilät muuten ovat, että jos vaikka huomenna saisin tämänvuotisen kuusenkin koristeltua?

xoxo,

minä