Muutamaa hetkeä sen jälkeen, kun olin valittanut, että puisista taittomitoista pyydetään ihan älyttömiä hintoja huutonetistä, menin tyttöjen kanssa ihan muilla asioilla Clas Ohlsonille. Siellä oli uusia taittomittoja alle neljällä eurolla.

BeFunky_20140528_153559.jpg-normal.jpg

Ostin kaksi. Varmasti niitä saisi jollain patinoitua. Googletin "puun vanhentaminen". Jännittävin ehdotus oli virtsassa liottaminen. En ajatellut kuitenkaan kokeilla sitä. Etikan ja teräsvillan sekoituksella olisi saanut ilmeisen kauniin harmaan pinnan. Mutta koska minulla ei ollut käsillä kumpaakaan ainesosaa - ja koska olen kärsimätön - päätin käyttää jotain, mikä oli heti käsillä:

BeFunky_20140528_161057.jpg-normal.jpg

Niinpä hioin ensin mitan pinnan rikki. Mattoveitsellä tein siihen naarmuja ja koloja. Sen jälkeen levitin pintaan mustetta. Oikean senttimäärän kohtaan sidoin juuttinarua. Teini sanoi, että koska mitta on kaksipuolinen, olisin voinut pistää mitan keskeltä kahtia ja tehdä yhdestä mitasta molemmille tytöille oman mittatikun. Teini on oikeassa.

BeFunky_20140528_153527.jpg-normal.jpg

BeFunky_20140528_153902.jpg-normal.jpg

Ei puutu enää paljon... olen vaan hukannut meidän puupalikat, joita tarvitsisin seuraavana.

Tarttis varmaan siivota, niin löytyisivät...

xoxo,

minä