Päätimme Hessun kanssa viedä Jorsen synttäreiden kunniaksi kädentaitomessuille ja syömään. Lahja ei ollut mitenkään vastenmielinen meillekään! Suuntasimme siis aamulla kohti  Helsingin messukeskusta...

Messujen anti yllätti positiivisesti, mielestäni tarjolla oli enemmän tavaraa kuin Wanhassa Satamassa järjestetyissä vastaavissa pippaloissa... rahaakin kului siis enemmän, kuin odotin! :D

Ensimmäisen pysäyksen taisin tehdä tässä kangaskojulla, jossa Hessu valitsee tilkkuja. Päivänsankarista ei muuten ole yhtään kuvaa. Ainoa kuva Jorsesta, joka tallentui kameralle, oli täysin tärähtänyt! :)

Fotor1122221743-normal.jpg

Minun valintani tilkkukojusta oli bambi-tilkku, joka on aivan mun väreissä ja hassunhauska hirvikangas, joka saa minut hymyilemään. Eihän noita voi katsoa ilman että suupielet kääntyvät ylöspäin! Ajattelin tehdä näistä ja vanhoista tilkuistani lippusiiman mutta palaillaan siihen myöhemmin.

Tässä mun muita hankintoja:

Fotor112222215-normal.jpg

Viiksileimasinta minun isompi tyttäreni osaa varmasti arvostaa, neiti on ihan viiksifani! Ostin myös uudet adventtinumerot ja kruunukynttilän jalat. Muilla naisilla taisi olla saman suuntaisia ostoksia...

Olen aina rakastanut noita ladontakirjaimia, en vain ole löytänyt niitä mistään tai niiden hinta on hiponut pilviä. Nyt tuossa on yksi viiden euron kirjain, kaksi kahden euron ja kaksi euron kirjainta. Yhteensä sana "Happy" maksoi siis 11 euroa. Paitsi, että kotona huomasin, että a-kirjaimeni onkin oikeastaan E. Olisin tahtonut ostaa tyttöjen nimet, mutta kun en nimenomaan muka löytänyt E:tä, jota olisin molempien tavaamiseen tarvinut, päädyin Happyyn. Pöllö minä!

Isot ja ruoka-aiheiset korut ovat aina vedonneet minuun! Aiemmin olen tutustunut KookyGemsin ja Elvari-korun valikoimiin. Nämä Hiekkakakun korut ovat huomattavasti edellä mainittuja edullisempia 4€/kpl, tosin näistä puuttuu tietysti ketjut. Luulen, että meillä on toinenkin tämaänkaltaisten korujen fani... menisivätköhän pukinkonttiin?

Alinna on kuvansiirtoaine kynttilään... pukin pikku aivot raksuttavat...

Se mitä messuilta sai ilmaiseksi, oli ideat. Erityisesti innostuin vinyylilevyistä tehdyistä laukuista... Osaisinkohan tehdä? Minun hallussani vinyylit ovat taipuneet vain kulhoiksi, ompeluhommat kun eivät ole oikein minua varten...

Fotor1122222250-normal.jpg

Messukeskuksessa oli samanaikaisesti metsämessut, menopelimessut ja jonkin sortin maatalousmessut. Käytiin siis ihailemassa elikoitakin! Itse asiassa kässämessujen puolella oli neljä kääpiökania häkeissään. Minä siinä ihastelin, että onpa ihania, niin eikös perhana kojun pitäjä siinä selitä, etä niistä tehdään turkkeja ja kaikki osat käytetään, että niistä voi tehdä koiranleluja ja lihan voi käyttää ja... WTF? Suloisista pikkupupuista??? Mulla alkoi varmaan alahuuli väpättää ja harkitsin kanitytöksi rupeamista ja kanien vapauttamista. Tyhmät ihmiset. Olisin voinut tehdä siitä emännästä taljan!

Anyways, maatalouspuolella Jorse ihmetteli hevosten anatomiaa ja me ihastuttiin alpakkaan, jonka luulimme hetken elättelevän helliä tunteita Hessua kohtaan mutta sitten selvisi, että sen palavan rakkauden kohde olikin Ulla-alpakka, joka oli Hessun takana aitauksessa. Ei lämmennyt Ulla, esitti vaikeasti tavoiteltavaa, mokoma narttu! :)

Fotor1122215936-normal.jpg

Messuilta ajoimme Jumboon/Flamingoon ja söimme hyvin La Famigliassa. Ruoka oli ihanaa ja palvelu loistavaa. Meillä oli niin ihana tarjoilija, että me oltaisi tahdottu otta se täti mukaan sieltä! Jälkkäriksi uunijäätelöä... sokerimittaukset huutaa taas Hoosiannaa!

Fotor1122222354-normal.jpg

Ruoan jälkeen ehdittiin vielä shoppailemaan. Keskustan Stockmannin Argoshallissa käyminen on mun jokavuotinen jouluperinteeni. Sieltä täytyy aina ostaa muutama uusi koriste. Keskustassa en ehkä tänä vuonna ehdi käymään mutta olihan noita koristeita Jumbon Stokkallakin.

Fotor1122215624-normal.jpg

Muutaman toki ostinkin, mutta taidan jättää niistä kertomisen epäviralliseen joulukalenteriini...

Hyvää yötä, Jeesus myötä, kiitos tästä päivästä! (Se oli kiva!)

xoxo,

minä