Olimme poikaystävän kanssa Ikeassa hakemassa uutta uunia ja liettä keittiöön. Sunnuntaipäivän kunniaksi koko muu Suomi oli ilmeisesti päättänyt olla liikkeellä samassa paikassa samaan aikaan. Minä saan ahdistuksen Stokkan hulluilla päivillä ja niin kävi nyt Ikeassakin. Tuntui, että maailma pyörii ympärillä, enkä ainkaan viihtynyt. Poikaystävälle tämä on ilmeisesti Ikeassa pysyvä tila.

Ikeassa oli kolmea erilaista lohikäärmelelua, joihin poikaystäväni jotenkin ihastui. Pieni käsinukkemalli, keskikokoinen pehmoleluversio ja iso istuintyyny.  Hänen oli ehdottomasti saatava ostaa tytölleen lohikäärme! Minä olisin ehkä lähtenyt siitä pienimmästä mallista liikkeelle... mutta ei iso sen olla pitää! No, mikä minä olen kieltämään, söpöähän tuo on. No sovittiin, että ostetaan se tytölle joululahjaksi, kun se ei varmaan ole paljon saamassa. Eihän se lahjoista vielä mitään tajuakaan.

Kun pääsimme kotiin, mitä tapahtuu? Poikaystävä alkaa ensimmäisenä kokoamaan lohikäärmettä. Minä siinä ihmettelen, että eikö tämä menekään pakettiin? Lohikäärmeen sisässä oleva ilmatyyny vaatii jonkin sortin puhaltimen täyttyäkseen... onneksi ihan perus fööni ajoi asian.

Sitä minä tässä vaan olen naureskellut, kun minua on syytetty siitä, että täytän vauvan huoneen turhalla romulla, eikä sinne mahdu enää mitään, niin tämä Sagodrake vie kyllä koko lattiatilan! :DBeFunky_IMG_7595.jpg-normal.jpg

Skippailtiin osastoja, kun ei siellä Ikean tungoksessa oikein päässyt liikkumaan. Jouluosasto, jolla nimenomaan halusin käydä taisi mennä sivusuun. Jotain onneksi tarttui matkalta mukaan. Minä olisin tahtonut sieltä lastenpuolelta sellaisen ihanan possupehmon kuusen alle seisomaan, mutta poikaystävä kielsi ostamasta sitä vedoten siihen, että possu on ruokaa, ei lelu. Toisin kuin lohikäärme, joka on hieno lelu! (Maailman eniten hämmentävä pehmolelu löytyy muuten Ikeasta: susi syömässä Punahilkan isoäitiä! Terveisiä kaikille mummoille!)

Kynttiläosastolla ehdin setään pyörähtää ja sieltä tarttui mukaan tuoksutuikkuja, halpoja kruunukynttilöitä ja isot kyntttilät Hemtexistä ostamiani adventtinastoja varten.

BeFunky_IMG_7599.jpg-normal.jpg

Löysin myös pari tuikkukuppia, jotka sopivat täydellisesti mun muiden lasitavaroiden väriin! Voi onnea <3 Violetti lasi on vaan niin ihanaa!

Kassojen luona oli sentään jotain joulutavaraa. Olisin tahtonut ostaa ison olkipukin (ei sentään Gävlen kokolokkaa, mutta lähelle) mutta ilmeisesti olisin saanut taluttaa pukin kotiin, sillä sille ei kuulemma löytyisi autosta majapaikkaa... Lahjapaperia sain kuitenkin ottaa 4 rullaa. Olisi pitänyt ottaa lisää, sillä olen jo kuluttanut kaiken!

BeFunky_IMG_7590.jpg-normal.jpg

Muiden lahjoja en uskalla paljastaa, siltä varalta, että lukevat blogia, mutta Bean lahjoista ei niin väliksi, jos joku vaikka kertoisikin... :D

Ensinhän meinasin, etten edes osta mitään mutta muutin sitten mieleni. Suomalaisesta löytyi tällainen ihana unilelu/soittorasia/kirja:

BeFunky_IMG_7534.jpg-normal.jpg

...ja KappAhlista pari ihanaa paitaa:

BeFunky_IMG_7537.jpg-normal.jpg

En tiedä, oliko nää niinku tarkoitettu pojille mutta pesukarhut on ehkä maailman suloisimpia otuksia ja kellotaulut ovat aina viehätteneet minua = pakko-ostos :)

H&M:ltä ostin vielä tossut, kun vitosen alelapulla olivat vasustetut:

BeFunky_IMG_7592.jpg-normal.jpg

Uuni ja liesikin ovat nyt paikoillaan, joten jouluherkutkin saa paistettua...

Sitä vesi kielellä odottaen...

xoxo,

minä