Minä: "Katso, mitä löysin kirpparilta!"

Poikaystävä: "Aha..."

Minä: "Mutta miä oon ettinyt lintuhäkkiä joulusta saakka ja löysin nyt halvalla kirpparilta..."

BeFunky_IMG_9506.jpg-normal.jpg

Minä: "Kato, mitä miä löysin maasta!"

Poikaystävä: "No jos sä tosta olisit maksanut, olisin suuttunut sulle!"

BeFunky_IMG_9554.jpg-normal.jpg

Äiti (seuraavan kerran käydessään): "Löysitkö siä noi linja-autoasemalta? Me käveltiin iskän kanssa siitä ohi ja seuraavan kerran, ku mentiin, niitä ei enää ollut siinä..."

Lintuhäkkiä olin kaipaillut valosarjalle vauvan huoneeseen siitä saakka, kun valosarja tuli postista marras-joulukuussa. Hetkellisesti kauppahallina toimineessa rakennuksessa on nykyisin kirppari (ja kiva sisustuspuoti) ja sieltä sain häkkini murto-osalla siitä, mitä olisin tästä riemusta ollut valmis maksamaan.

BeFunky_Chromatic_1.jpg-normal.jpg

Sieltä kotiin kävellessä löysin tosiaan linja-autoasemalta ihanan ruosteiset pyöränketjut. Vielä en ole keksinyt, mihin ne laitan. Toistaiseksi ainoa käyttö niille on ollut synttärikortin taustakuvana:

hessu-normal.jpg

Hessu nimittäin toivoi synttärilahjaksi rahaa fillarin ostamista varten. Ostettiin pyöränpaikkaussetti ja kortin takapuolella oli tasku, johon sujautettiin vähän apuja pyöräkassaan. Jobbari-joppari whatever... kaikki tietää, että se on tarakka! :D Hulluja nuo vaasalaiset vai miten Asterixissa sanottiinkaan?

Uusin kirppislöytöni oli Opistokadun kirppis. Tosin en ole varma, onko kirppis oikea sana. Sen omistaa pariskunta, joka myy siinä vanhaa tavaraa mutta ilmeisesti siellä ei ole myyntipöytiä muille. Ja kirppis on aika pieni, vaikka mainostaa kovasti. Minut istutettiin täytekakkukahville ja jututettiin kovasti. Luulen, että pariskunta ottaa kovin mielellään myös kahviseuraa vastaan. Mutta Kotkan kirppisten ehdottomasti halvimmat pitsit täältä sai, ja kokonaisostoista sain vielä alennusta!

Kokoelma karttuu hitaasti:

BeFunky_20140411_003904.jpg-normal.jpg

Kasaribileisiin vaatteita etsiessä löysin Apen kirppikseltä Turvalasta edullisen jo tuotannosta poistuneen muumimukin. Siinä oli tarrat vielä paikallaan mutta revin ne irti, sillä käyttöön nämä minulla tulevat.

BeFunky_341.jpg-normal.jpg

Impressive,huh?

xoxo,

minä