Olen jäänyt koukkuun Suomen kaunein koti-ohjelmaan. Mikä hämmästyttävintä, poikaystävä katsoo sen aina kanssani, vaikkei ole tippaakaan kiinnostunut sisustuksesta. Pari iltaa sitten, kun sanoin, että voisin katsoa rästiin jääneet jaksot, poikaystävä sanoi, että voisi haukkua ne kanssani. Ja niin me katsoimme varmaan kolme jaksoa putkeen.

Ohjelmassa talon omistajat saavat punaisella matolla merkitä lempipaikkansa kodissaan. Minä esittelen nyt oman lempipaikkani, johon minä laittaisin punaisen maton.

Kysyin poikaystävältä, mikä olisi hänen punaisen maton paikkansa. Ei osunut yksin, poikaystävä sani, että sohva. Minä ihmettelin, että miksi ihmeessä, olemme yhtä mieltä siitä, että sohva on sotkuinen ja rikkinäinen ja sen täytyy lähteä heti, kun on mahdollisuus ostaa Ikean valkoinen Landskrona-sohva. "No enhän minä sohvalla sitä sohvaa katsele! Siitä näkee telkkarin", oli vastaus. Minulla on sitten oma linjani. Minä rakastan keittää aamukahvini tuossa keitiiön ikkunan ääressä:

pm1.jpg

pm2.jpg

pm4.jpg

Ikkuna antaa kadulle ja aamukahvin keittämisen aikoihin siinä kulkee ehkä lapsia koululle (jos on myöhäinen töihinmeno tai vapaapäivä) tai koiriaan ulkoiluttavia naapureita. Kohta varmaan vastapäinen tyhjä tonttikin alkaa vihertää. Eilen katsein oravaa puun oksalla keittiöhommia tehdessäni.

Pidän myös siitä, miten hyötykäytimme edellisten asukkaiden seinälle iskemät Ikean kaapit.

pm3.jpg 

Lokerikossa on erimakuisia kahvikapseleita keittimeen. (Mustavalkoiset) mukit ja lusikat ovat käden ulottuvilla. Kaapissa on teepusseja, hunajaa, suodatinpusseja ja kahvia tavalliseen keittimeen.

pm7.jpg

Poikaystävältä joululahjaksi saadut Cappuccino-mukit joutuivat yläriviin, koska niiden korva sojottaa eri suuntaan, kuin alarivin Caffe Doppio-kuppejen. Yritin mallata niitä samalle hyllylle, mutta ne eivät oikein istuneet, vaikka muuten väriensä ja tekstiensä puolesta ne sopivat täydellisesti yhteen. Liisa Ihmemaassa-muki on tuliainen itsellei viime vuoden Englannin reissulta. Rakastan Liisa Ihmemaassa kirjaa ja Disneyn piirrettyä (Burtonin Ihmemaan suuri fani en ole Johnny Deppistä huolimatta). Niinpä muki muistuttaa paitsi rakaasta kirjasta, myös ihanasta reissusta mummon ja taaperon kanssa (aika kultaa sen verran muistoja, että enää päällimmäisenä ei ole huoli mummon muistista vaan kaikki se hauska reissulta). Riviera Maisonin talopurkki on aarteeni, siellä säilyvät karppinäkkärit. Ah jaa, musta Latte-muki siellä välissä tuli nuorten joululeiriltä lahjapaketista. Osasi pukki jakaa minulle ihan oikean värisen paketin! Kiitos vaan sinä, joka olit tonttuni!

pm6.jpg

pm5.jpg 

Tässä sitä nyt sitten bloggaillaan vanilja-cappuccinoa hörppien. Voiko ihanammin aamun enää alkaa?

Mikä on sinun lempipaikkasi kotona? Mihin laittaisit punaisen maton?

PS. Eilisessä jaksossa käytettiin juuri se kommentti, jonka minä olisin sanonut, jos olisi kysytty, miksi meidän kotimme on Suomen kaunein - Meidän koti on Suomen kaunein, koska täällä asuvat kaikki rakkaat ihmset.

xoxo,

minä