Matkakertomus on jäänyt pahasti kesken... koitanpa muistella reissun loppuun. Sen muistan, että ilma Technoseumissa alkoi käydä vähiin ja kaipasimme äipän ja pienimmän kanssa ulkoilmaa, niinpä suuntasimme tien toiselle puolelle Luisenparkiin. Puiston sisäänpääsy oli muistaakseni kuuden euron luokkaa. Ihmettelin, miksi minun pitäisi maksaa puistoon menemisestä... mutta kun totuus selvisi, olisin ollut valmis maksamaan enemmänkin!

Heti sisäänpääsyn jälkeen (oli vähän jonoa) hyppäsimme katujunaan, josta maksoimme pari euroa lisää. Kuski kysyi, minne haluaisimme. Vastasimme, ettei  mitään käryä, mitä täällä edes on. Kuskin luettelemista paikoista China Garden kuulosti houkuttelevimmalta, joten valitsimme sen.

Jo junan kyydissä selvisi, että puistossa oli kaikkea, kotieläimiä, lintuja, lampi veneineen, kaikenlaisia harrastusmahdollisuuksia pinkiponkista biljardiin, lastenleikkipaikkoja, pomppulinnoja, kahviloita jne.

Kuski ohjasi meidät ulos kyydistä China Gardenin luona.

Tuo kuvan kahvila oli kyllä niin ovelasti rakennettu, etten löytänyt toimivaa sisäänkäyntiä, tai sitten siellä vietettiin iltapäiväsiestaa. Ympäristö oli kuitenkin tosi kaunis karppeineen ja itkupajuineen.

Mummin ja taaperon reitti katkesi luolaan, minä sen sijaan hyppelin liukkaiden kivien päällä toiselle puolen heidän etsiessä kiertoreittiä.

Koska emme keksineet, mistä kiinalaiseen teehuoneeseen pääsi, päätimme lähteä kävelemään takaisin siihen suuntaan, josta juna oli tullut.

Siellä tulivat pian vastaan maatilan eläimet, joista taapero innostui valtavasti.

Sillä välin, kun mummi hankki meille kylmää juomaa, taapero leikki leikkikentällä ja hurmasi siellä pari hyvin nuorta miestäkin!

Porttia kohti kävellessä bongasimme veneajelun, jolle mummi ihastuksekseni halusi lähteä. Edestakainen matka TV-tornille maksoi muistaakseni 4 euroa, rattaat olisi saanut ottaa mukaan mutta päätimme jättää ne rantaan, kun palaisimme siihen kuitenkin.

Juuri, kun olimme lähteneet matkaan, mummin puhelin soi ja meitä kaipailtiin portilla. Siskollani oli koulun juhlat illalla, joihin hän halusi meidät kaikki viedä, olisi ollut aika lähteä valmistautumaan. Mutta minkäs teet, kun istut veneessä, etkä tiedä, minkä mittaisen risteilyn olet ostanut. Ei voi kun nauttia kyydistä!

Meitä seurasi nälkäinen karppiarmeija.

Luulen, että joku on kielloista huolimatta ruokkinut niitä... ja hups, niinhän mekin taidettiin tehdä.

Matkalla näkyi kauniita rantakasveja... ja tietysti se TV-torni:

sekä flamingoja!!!!

Suurena Liisa Ihmemaassa-fanina, innostun helposti flamingoista. Oli siellä pelikaanikin mutta siitä en saanut hääviä kuvaa.

Kaiken kaikkiaan veneajelu kuumana päivänä oli aivan ihana! Vaikka puhelin pärisikin koko ajan ja meitä kaipailtiin. Muut olivat päätyneet tilaamaan siskon luokse pizzaa ja menneet sinne meitä odottelemaan. Vaari hakisi meidät pois, kun rantautuisimme.

Juoksimme siis ohi monesta kiinnostavasta lintuaiatauksesta ja eläintalosta (harmi) matkalla portille.

Voi jospa aikaa olisi vain ollut enemmän. Niin monta hehtaaria jäi tutkimatta! Luisenparkissa voisi viettää koko loman!

Kun pääsimme kämpille, ei ollutkaan niin kiire, kun olimme kuvitelleet, sillä sisko ehti vielä tekemään minulle illan juhliin geelikynnet. Elämäni ensimmäiset!

Sitten olikin juhlien aika. Muut kävivät juhlissa vain näyttäytymässä, minä jäin siskon seuraksi illan viettoon. Illan kohokohta oli, että pääsin kokeilemaan jenkkileffoista tuttua Beer Bongia - ja voitin!

Seuraavana aamuna kyllä totesin, että olen liian vanha opiskelijabileisiin!